×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
یک ششم وجه متضرران مضاربه‌ بزرگ صوری بوشهر پرداخت می‌شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهرگفت: پرداخت وجوه مال باختگان پرونده مضاربه صوری در استان بوشهر از ۱۶ اسفند آغاز شده و یک ششم وجه متضرران این پرونده پرداخت می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، حیدر بحرانی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه پرونده مضاربه صوری در بوشهر سبب متضرر برخی مردم شد اظهار داشت: دو متهم دستگیر شده ۸ هزار نفر مدعی و شاکی دارند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مجرمان ۱۰ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان بود گفت: پس از تلاش وسیع قاضیان پرونده، و شناسایی اموال متهمان این مبلغ به ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بحرانی افزود: طبق ادعای کسانی که در این پرونده اموال خود را در اختیار مجرم قرار داده بودند، میزان وجه این مضاربه‌ صوری ۱۷۸ میلیارد توان بود که با درایت قاضیان پرونده و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) این مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان برآورد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی که از این پرونده در اختیار مرجع قضایی‌ است یک ششم از ۱۲۱ میلیاردِ شناسایی شده و از ۱۶ اسفند به متضررانی که به نوبت مراجعه می‌کنند، یک ششم اموال‌شان پرداخت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه اکنون پرداخت مرحله نخست آغاز شده گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از متضرران به مراجع قضایی مشخص شده برای دریافت وجه خود مراجعه می‌کنند.

  بحرانی تاکید کرد: اموال به‌دست آمده از مجرمان نسبت به مبالغ ادعایی بسیار کمتر بود اما قاضیان با وجود همکاری نکردن برخی بانک‌ها، ۴۰ هزار فقره سند از آن اموال را شناسایی کرده‌اند که امیدواریم پس از فروش در مزایده، ۲۰ میلیارد تومان به‌دست آید تا با آن قسط دوم اموال متضرران را به آنها برگردانده شود.

وی تاکید کرد: عزم دستگاه قضا در این قضیه و پرونده‌های فساد اقتصادی جدی است و از امروز به بعد روند پرونده سرعت می‌گیرد.

تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false