حق شناس: معترضان ۸۸ دچار خطا شدند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حق شناس: معترضان ۸۸ دچار خطا شدند

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اگر رسانه‌ای سالم داشته باشیم اختلاس ۳هزار میلیاردی و به زندان رفتن معاون اول رئیس‌جمهور اتفاق نمی‌افتد،‌گفت:‌ما به خاطر به زندان افتادن معاون اول رئیس‌جمهور چشممان گریان و لبان خندان است.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدجواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی با حضور در برنامه رادیو گفت‌وگو با اشاره به رویکرد متفاوت رسانه‌ها اظهار داشت: زمانی که روزنامه کیهان و اطلاعات تیتر خود را به موضوع «جنگ‌ جنگ تا پیروزی» اختصاص می‌دادند‌ پس از پذیرش قطعنامه تیتر یک خود را به موضوع قطعنامه ۵۹۸ اختصاص می‌دادند.

حق‌شناس درباره مرز نقد در رسانه تصریح کرد: یک نگاه این است که می‌گوید رسانه باید بولتن باشد و هرچه که من می‌خواهم باید همان را بنویسد اما یک نگاه مقابل آن هم وجود دارد که می‌گوید اگر نیازمند جامعه‌ای سالم هستیم رسانه باید این امکان را داشته باشد که در برابر خطرات و بیماری‌ها آلارم بدهد و کارکرد رسانه امروز این است.

این فعال اصلاح‌طلب تأکید کرد: اگر رسانه سالم داشته باشیم دیگر اختلاس ۳هزار میلیاردی رخ نمی‌دهد و معاون اول رئیس‌جمهور به زندان نخواهد رفت.

وی افزود: بنابراین خبرنگاری که تخصص دارد باید نورافکن را در زوایای پنهان بیندازد و جلوی اینگونه اتفاقات را بگیرد و به این صورت زاویه مشکلات بزرگ نشود.

حق‌شناس با بیان اینکه درباره به زندان رفتن معاون اول رئیس‌جمهور چشم ما گریان و لب ما خندان است، گفت:‌ از این بابت که جایگاه سیاسی افراد نمی‌تواند مانع حکم آنها شود خوشحالیم و افتخار می‌کنیم اما عرض من این است که در این مقطع ما با یک شتردزد برخورد کرده‌ایم. اما اگر رسانه در آن مقطع خوب عمل می‌کرد تخم‌مرغ‌دزدی اتفاق نمی‌افتاد.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مطرح کردن همصدایی مخالفان هسته‌ای با نتانیاهو همانقدر غلط است که بگوییم معترضان به انتخابات ۸۸ با صدای آمریکا همصدا هستند،‌گفت:‌ما نباید برچسب بزنیم چرا که رهبری همواره گروه مذاکره‌کننده را تأئید کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما نقد مشفقانه را می‌پذیریم اما شما هم بپذیرید که در سال ۸۸ وزارت کشور خطا کرد،‌ حتی جریان معترض به انتخابات نیز دچار خطا شد اما هر دو جریان باید حرف خود را بزنند.

حق‌شناس یادآور شد: در قانون اساسی نیز تصریح کشد که احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند از نشریه برخوردار باشند.

حق‌شناس در ادامه گفت: برای اینکه بررسی کنیم که یک رسانه چقدر انقلابی بوده ابتدا باید عناصر تشکیل دهنده و به وجود آورنده یک رسانه را بشناسیم و تعریف کنیم،‌ یکی از عناصر تشکیل‌دهنده رسانه مخاطب و یا به تعبیری دیگر مصرف‌کننده است که هم می‌تواند عام و هم تخصصی باشد.

وی افزود: دست‌اندرکاران رسانه دیگر عناصر تشکیل‌دهنده این سازمان را تشکیل می‌دهند که این دست‌اندرکاران افراد حرفه‌ای آن رسانه هستند که از پشت اتاق شیشه‌ای کارشان را انجام می‌دهند. بنابراین وقتی بحث از هدف می‌شود کارشناسان و عوامل حرفه‌ای در چارچوب سفارش و قاعده صاحبان امتیاز قرار می‌گیرند.

به اعتقاد این فعال رسانه‌ای و سیاسی اصلاح‌طلب اولین سنگر که توسط انقلابیون حتی قبل از ۲۲ بهمن در اختیار قرار گرفته شد رادیو و تلویزیون بود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false