توافق نهایی یمنی‌ها درباره ساختار «شورای ریاستی» | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توافق نهایی یمنی‌ها درباره ساختار «شورای ریاستی»

گروه‌های یمنی، شنبه شب در صنعا، با حضور نماینده سازمان‌ملل درباره ساختار و تعداد اعضای شورای ریاستی برای اداره کشور طی یکسال آینده به طور نهایی توافق کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، طرف‌های یمنی، شنبه شب (دیشب) در نشستی که در یکی از هتل‌های صنعا برگزار کردند، درباره ساختار و تعداد اعضای شورای ریاستی در کشور توافق کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یمنی «خبر» در این نشست که با حضور «جمال بنعمر» (JAMAL BENOMAR) فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن صورت گرفت، توافقات مهمی درباره ساختار شورای ریاستی صورت گرفت.

یک منبع آگاه اعلام کرد که تعدادی اعضای این شورا، ۵ نفر خواهد بود که شامل یک نفر از ائتلاف احزاب «اللقاء المشترک» (دیدار مشترک)، یک نفر از حزب «المؤتمر الشعبی» (کنگره مردمی) و همپیمانانش، یک نفر از جنبش انصارالله، یک نماینده از «الحراک الجنوبی» (جنبش اعتراضی جنوب ) است. نفر پنجم نیز در صورت توافق همه طرف‌ها، از جنوب یمن خواهد بود.

بنا بر این گزارش، امروز یکشنبه نیز نشست جدیدی در این‌باره تشکیل خواهد شد.

تشکیل شورای ریاستی در یمن، پس از آن مطرح شد که در ژانویه گذشته، «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور و «خالد البحاح» نخستوزیر یمن استفعا کردند و برخی طرفهای داخلی از جمله انصارالله آن را در راستای مقدمه‌چینی برای دخالت خارجی ارزیابی کردند.

اکنون نیز که رئیس‌جمهور مستعفی از عدن در تلاش است تا بار دیگر به قدرت بازگردد، برای بازگشت او به قدرت برای یک سال دیگر، راهکار اندیشیده شده است. اما به نظر میرسد که وی تمایلی به حل بحران یمن ندارد. او حتی پیشنهاد همپیمانان عرب خود مبنی بر انتخاب یک معاون را رد می‌کند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه‌ها تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی در یمن، از تابستان گذشته (۲۰۱۴) برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false