تمجید راشاتودی از موشک کروز قدیر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تمجید راشاتودی از موشک کروز قدیر

شبکه خبری روسی 'راشاتودی' در خبری پیرامون راه اندازی خط تولید انبوه موشک کروز دریایی ضد ناو 'قدیر' گفت: این موشک ساخت ایران ویژگی هایی چون دقت، قدرت تخریب بالا و توانایی پرواز در ارتفاع پایین را دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، این شبکه تلویزیونی که امروز یکشنبه خبر راه اندازی خط تولید انبوه موشک قدیر ایران را در فهرست چهار خبر اول خود قرار داده بود، در ادامه گزارشی در این باره افزود: موشک قدیر مجهز به رادار فوق پیشرفته است و همچنین از سامانه ضد اختلالات و جنگ الکترونیکی بهره می برد.

این موشک ساخت ایران که خط تولید انبوه آن راه اندازی شده، ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و توانایی پرتاب از هرگونه وسیله حتی بالگرد را نیز داراست.

ایران همچنین در زمینه ساخت و تولید 'پهپاد'ها، هواپیما، و خودروهای نظامی و سیستم های الکترونیکی پیشرفت و توسعه های چشمگیری داشته است.

ایران نخستین بار در سال ۲۰۱۱ از وجود موشک قدیر خبر داد و بطور رسمی در ۲۴اوت سال ۲۰۱۴ میلادی آنرا به نمایش گذاشت، ایران همچنین درماه گذشته موشک 'سومار' که از دقت هدف گیری بالایی برخوردار است رونمایی کرد.

تهران طی سال های اخیر به طور معمول تسلیحات نظامی خود را به منظور تحکیم بخش دفاعی خود مورد آزمایش قرار داده است.

ایران به کرات اعلام کرده که تقویت نظامی تهدید برای کشورهای منطقه نبوده و دکترین دفاعی جمهوری اسلام ایران مبتنی بر بازدارندگی دشمن است.

خط تولید انبوه موشک کروز دریایی ضد ناو برد بلند (قدیر) در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افتتاح و شماری از آن به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد.

سردار حسین دهقان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اتمام تحقیقات، نمونه سازی، انجام آزمایشات موفق پروازی و رونمایی از موشک کروز دریایی قدیر به مناسبت روز صنعت دفاعی سال جاری که با حضور ریاست جمهور انجام شد، امروز شاهد افتتاح همزمان خط تولید انبوه و تحویل دهی این موشک راهبردی و موثر در عرصه دفاع و رزم دریایی هستیم.

 
منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false