×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آزاد سازی منطقه "الهیاکل" در تکریت

رسانه‌های عراقی از ادامه پیشروی های نیروهای امنیتی و مردمی عراق در تکریت و آزاد سازی منطقه جدید در این شهر که مرکز استان صلاح الدین است خبر دادند.

به گزارش "چغادک نیوز"، شبکه العراقیه گزارش داد: منطقه الهیاکل در تکریت از لوث داعش آزاد شده است.

این درحالی است که نیروهای عراقی پیشروی های مهمی در تکریت به دست آورده اند اما بمب گذاری خیابان ها و مین های کار گذاشته شده سبب کندی پیشروی نیروهای امنیتی و مردمی عراقی شده است.

این در حالی است که فرمانده لشکر ۴ عملیات بزرگ لبیک یا رسول الله(ص) اعلام کرده است که پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در تکریت به‌ دلایل انسانی با کُندی روبه‌رو شده است.

"ابوعبدالله الاسدی" تصریح کرد که اولین عامل کندی پیشروی نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق وجود تعدادی از غیرنظامیان و خانواده‌های عراقی در سطح این شهر است به‌طوری که این نیروها درحال حاضر به‌دلایل انسانی تمایلی به استفاده از ضربات کوبنده خود را ندارند و تلاش می‌کنند تا کمترین آسیبی به این خانواده‌ها نرسد.

الاسدی همچنین گفت که تروریست‌های داعش تمام منازل، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تکریت را قدم به قدم بمب گذاری کرده‌اند و تعدادی از عوامل انتحاری آنان نیز در مناطق مختلفی از این شهر پنهان شده‌اند و این مسئله عملیات در این شهر را بسیار پیچیده کرده است. وی ادامه داد که رزمندگان هم اکنون در حال تلاش برای خنثی‌سازی این بمب‌ها و مین‌ها هستند.

وی در پایان پیش‌بینی کرد، در صورت بررسی مجدد شرایط شهر تکریت و آغاز یک عملیات کوبنده این شهر ظرف مدت ۴۸ ساعت آزاد خواهد شد.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false