×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آمده بودند که بمانند، ماندند اما در گورستان متجاوزین

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: استعمار انگلیس ۴ بار به بوشهر حمله کردند و این استان ۲۰۰ سال استقامت کردند، آمده بودند که بمانند مشاهده می کنید که ماندند اما در گورستان متجاوزین که اینجا می بینید.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از سپاس ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر بوشهر در همایش بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار بیان کرد: در ادبیات کلاسیک سیاسی جهان واژه استعمار دو مدل در عرصه مدیریت راهبردی دارد، اول استعمار کهنه و سنتی و دیگری استعمار نو. استعمار پیشین استعماری بوده است با تهاجمات نظامی و استفاده از ادوات نظامی و رزمی ولی استمعار نو بدون تهاجم نظامی به شکل نرم فرهنگی سیاسی اقتصادی و حتی به شکل علم و فناوری و ایجاد شبکه های مزدور وابستگان داخلی صورت گرفته و از درون کشوری به کشور دیگر وابسته می شود.

آیت الله صفایی بوشهر با اشاره به اینکه استعمار با دو هدف قدرت سیاسی و توسعه صورت می گرفته است و بیشتر از راه دریا بوده است بیان داشت: در تاریخ استعمار دریا نقشی مهم ایفا می کرده است، آبراهی برای تسلط بوده که طریقی مناسب برای حمله و نبرد استعماری بوده است.

وی با بیان اینکه ابرقدرت های دریایی قدیم مثل پرتغال، اسپانیا و انگلیس نقشی مهم ایفا می کردند، گفت: در تاریخ هر جایی که کشتی انگلیسی پرتغالی و اسپانیایی بوده با خود استعمار آورده اند.

آیت الله صفایی تصریح کرد: آنها به جهان نگاه بره داری می کنند، الان نیز همین طور است و سران استکبار خود را برتر می بینند و جامعه بشری را به دور از فرهیختگی و دارای عقب ماندگی می دانند.

وی ادامه داد: بوشهر دروازه ایران است، تجارت بین االمللی و تاریخ تکنولوژی مدیریت دریا ساحل و مرز گسترده دریایی و وجود ذخائر نفتی و قدرت بالای تأثیر در محیط پیرامونی، بوشهر را دارای قدرتی می کرد که استعمار به آن توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی استعمار در بوشهر بیان کرد: وجود استعمارگران در بوشهر به ۱۹۱۴ میلادی برمی گردد، با حضور یک پرتغالی که ماموریت یافته بود در استان بوشهر ظرفیت های این استان را مورد بررسی قرار دهد، دستور نائب السطنه موجب آغاز حضور استعمارگران در این منطقه بود و پرتغالی ها در این منطقه حضور پیدا کردند و با یک حرکت پلید یک قرن استعمار پرتغال در این خطه ماند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: آنها شعارشان این بود که برای آبادانی آمده اند اما به جهت تسلط به قدرت و چپاول قدرت آمده بودند، می گفتند ما برای خدمت به خدا و فرزندش عیسی مسیح آمده ایم و رسالت اصلی خود را انجام دهیم که آن کشتن ویران کردن و سوزاندن بود.

وی عنوان کرد: روس ها، فرانسوی ها، بلژیکی ها، آلمانی و عثمانی ها آمدند شکست خوردند و بیرون رفتند ولی استعمار انگلیس ۴ بار به این استان حمله کردند و این استان ۲۰۰ سال استقامت کردند، آمده بودند که بمانند مشاهده می کنید که ماندند اما در گورستان متجاوزین که اینجا می بینید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: انگلیسی ها ۴ بار به بوشهر حمله کردند ولی سرداران این استان نبردی آغاز کردند که انگلیسی ها چاره ای جز فرار نداشتند.

وی ادامه داد: اوج مبارزه مردم استان در برابر استعمار انگلیس به مبارزات رئیسعلی بر می گردد و حکم و فتوای جهاد عالمان این دیار علامه بلادی، مجتهد برازجانی و سیدعلی نقی دشتی بود، کاری کردند که استعمار دیگر به این منطقه باز نگردند.

 آیت الله صفایی تاکید کرد: استعمارگران قابل اعتماد نیستند، اندیشه شان برد باخت است، می گویند ما باید مسلط به مراکز قدرت و ثروت باشیم، ولی بدانند که با هدایت های مقام معظم رهبری و هزاران سردار رئیسعلی، آنچنان که متجاوزین انگلیسی در گورهای اینجا خوابیده اند، آنها را به گور خواهند سپرد.

وی اضافه کرد: مردم استان بوشهر اعلام می کنند اجازه نخواهند داد حتی یک استعمارگر از جنوب ایران وارد کشور شود، این شعار مردم بوشهر است « ولایتمداری تا شهادت و استقامت و پایداری.»

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر بوشهر در پایان خاطنشان کرد: مردم بوشهر ایستاده اند و با تمام توان از تمامیت ایران و اسلام و ولایتمدارانه از حریم ولایت دفاع می کنند و استعمارگران بدانند هر جا تقوای سیاسی و ولایتمداری باشد استعمار شکست خواهد خود ولو پشت میز مذاکراه

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false