×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۶ هزار نفر تحت پوشش حمایتی سازمان بهزیستی استان بوشهر هستند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۱۶ هزار نفر تحت پوشش حمایتی سازمان بهزیستی استان بوشهر هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، حسین اسدی راد در گفتگو با مهر اظهار داشت: سازمان بهزیستی استان بوشهر، ۱۶ هزار نفر از معلولان، نابینایان، کم بینایان، سالمندان و زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش حمایتی خود دارد و مسائل فرهنگی را به آنان آموزش داده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: در دوره آموزشی یاد شده چهار هزار و ۸۰۰ بسته آموزشی در قالب CD و کتابچه های آموزشی توزیع شد.

وی ادامه داد: برای گروه های هدف سازمان بهزیستی، مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب «مساله حجاب» استاد شهید مطهری برگزار شد که ۷۱۵ نفر شرکت کننده داشت و طی یک دوره دو ماهه، کتاب‌ها به شرکت‌کنندگان تحویل داده شد و پس از برگزاری مسابقه به ۲۰ شرکت کننده برتر جوایزی اهدا شد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲۰ مهدکودک در سراسر استان بوشهر وجود دارد، افزود: بهزیستی استان، یک دوره آموزشی ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک نیز طی شش جلسه و به مدت ۱۲ ساعت برگزار کرد که ۹۷۰ نفر در آن شرکت کردند.

حسینی راد با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دوره شکل‌گیری بسیاری از مفاهیم اصلی زندگی برای هر فرد در زمان کودکی وی و در سنین زیر شش سال شکل می‌گیرد و بر اساس آن عمل می‌کند ابراز داشت: دوره آموزشی با عنوان عفاف و حجاب برای مدیران و مربیان مهدکودک استان برگزار شد تا بتوانند در نهادینه کردن این فرهنگ در کودکان نقش موثری داشته باشند.

تحصیل ۸۵۰ دانجشو در دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی استان بوشهر

وی اضافه کرد: دوره مفاهیم بهداشت و تغذیه نیز برای گروه هدف سازمان بهزیستی در تابستان آموزش داده خواهد شد و گواهینامه کارورزی به شرکت‌کنندگان این دوره‌های آموزشی اعطا می‌شود تا برآیند خوبی در پی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: دوره آموزش مفاهیم حقوق شهروندی برای معلولان جسمی حرکتی در همه شهرستان های استان برگزار شده است.

اسدی راد با اشاره به اینکه اجرای کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در استان بوشهر در دست پیگیری است، بر تحقق قانون استخدام سه درصدی معلولان در ادارات دولتی و مناسب سازی فضای جامعه برای آنان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی استان بوشهر ۸۵۰ دانشجو دارد و دوره های مفاهیم حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در کنار سایر دروس به طور به آنان تدریس می شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false