حمایت مرکل از تشکیل ارتش مشترک اروپایی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حمایت مرکل از تشکیل ارتش مشترک اروپایی

صدر اعظم آلمان از طرح پیشنهادی رئیس کمیسیون اروپایی برای تشکیل ارتش مشترک اروپایی حمایت کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، "یان کلود یونکر" اخیرا در گفتگو با یک روزنامه آلمانی خواستار تشکیل ارتش  مشترک اروپایی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی علیه این اتحادیه شده است.

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان آشکارا از این تصمیم حمایت کرده است.

"کریستین ویرتس"، معاون سخنگوی دولت مرکل اعلام کرده است که یک همکاری نظامی عمیق در اروپا باید وجود داشته باشد.

مرکل همچنین تاکید کرده است که این یک پروژه مربوط به آینده است که تحت فشار زمان و در یک تاریخ مشخص نمی توان آن را عملی کرد.

"فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان هم اطمینان داد که از چنین پروژه ای حمایت می کند.

وی در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" اظهار داشت که برای حزب سوسیال دموکرات آلمان هدف دراز مدت تشکیل یک ارتش اروپایی یک دغدغه عمده سیاسی است که سال هاست بخشی از برنامه های حزب ما محسوب می شود.

وی افزود: اما راه تحقق چنین هدفی بسیار طولانی است. با توجه به خطرات جدید و تهدیدات صلح اروپایی ما حالا به عنوان اولین گام به یک سازگاری سریع و به روز رسانی استراتژی مشترک امنیت اروپایی داریم.

البته از طرف اپوزیسیون آلمان انتقادهایی به این تصمیم وارد شده است. امید نوری پور از سیاستمداران خارجی حزب سبز آلمان در این باره اظهار داشته است که اساسا این یک ایده فوق العاده است. یک چنین ایده ای بزرگترین سهم را برای یک سیاست صلح در جهان می تواند داشته باشد. اما اولا یک چنین ارتش مشترکی نمی تواند وجود داشته باشد تا زمانی که یک سیاست خارجی اروپایی وجود ندارد. ثانیا چند فیل عظیم در چنین تشکلی وجود دارد از جمله سلاح های اتمی فرانسه و انگلیس.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سبز آلمان در ادامه اظهار داشت که همچنین باید در دراز مدت صربستان، اوکراین و روسیه نیز به چنین ارتشی وارد شوند.

 

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false