نمایشی که تالار وحدت را تکان داد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نمایشی که تالار وحدت را تکان داد

تهیه‌کننده نمایش «غبار» با اشاره به استقبال مردم از این نمایش گفت: نیاز به چنین آثاری با توجه به شرایط حال حاضر کشور و حضور در عصر آخرالزمان و فتنه‌هایی که داشتیم و خواهیم داشت ضروری است.

به گزارش "چغادک نیوز"،

عرفان خداپرست تهیه‌کننده نمایش «غبار» درباره چگونگی شکل‌گیری نمایش گفت: از شهریور ماه دوستان پیشنهاد این کار را مطرح کردند و خواستند برنامه‌ای با موضوع پیشنهاد شده برای  آخر امسال روی صحنه برود. براساس پیشنهاد سازمان فرهنگی هنری بشارت کار را شروع کردیم.

وی درباره ایده این نمایش گفت: ایده اولیه نمایش از سوی سازمان فرهنگی هنری بشارت پیشنهاد شد  و آقای انوش معظمی نگارش را آغاز کرد اواسط دی ماه نسخه اولیه نمایشنامه ارسال ارایه شد که  با آقای مداحیان برای کارگردانی این کار صحبت کردیم و به نتیجه رسیدیم.

خداپرست در پاسخ به این سوال که چقدر احساس نیاز و توجه به مضمون نمایش در شرایط فعلی وجود دارد گفت: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و حضور در عصر آخرالزمان که در آن حضور داریم و فتنه هایی که داشتیم و خواهیم داشت این نیاز احساس شد. وقتی توجه به تاریخ می‌کنیم درمی‌یابیم  افرادی که به ائمه نزدیک بودند و یاران ائمه بودند اما همین افراد به ائمه پشت کردند. در شرایط فعلی هجمه‌ها بسیار زیاد است و مواردی چون داعش و عدم توجه خواص به مسایل مهم و مسایل روزمره که همگان درگیر آن هستیم مانند ثروت، شهرت و مقام اجرای چنین آثاری اهمیت بیشتری خواهد داشت . از سوی دیگر نظر سنجی در سازمان صورت گرفته بود که و ۸۵ درصد از مردم انتقال فرهنگ و مسایل دینی را به روش نمایش ترجیح داده بودند به همین دلیل نمایش طراحی شد.

وی درباره استقبال مردم گفت: از شب اول سالن ما مملو از مخاطبان مشتاق بود در برخی از شب ها بیشتر از ظرفیت سالن مردم در تالار حاضر شدند که سعی کردیم در بالکن ۳ و کنار دیوار مشتاقان را جای دهیم.

تهیه کننده نمایش «غبار» درباره بازخورد مخاطب گفت: ما فکر نمی کردیم چنین بازخورد و استقبالی از سوی مخاطبین داشته باشیم. آقای سیامک اطلسی چند شب گذشته میهمان ما بودند گفتند: حضور پرتعداد مردم در آخرین ماه سال بی نظیر است و مثال زدنی است.  این مهم را مسئولین تالار و مسئولین وزارت ارشاد هم اذعان دارند به عقیده من  در سال ۹۳ یکی از کارهای ماندگار به لحاظ پرمخاطب‌ترین نمایش خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: مجموعه تالار وحدت به خصوص مدیر تالار آقای سعید‌ی‌پور همکاری بسیار خوبی با گروه داشتند. نمایش تا ۲۴ اسفندماه اجرا خواهد داشت. مردم در یکی از شب ها سه ساعت سرپا منتظر ایستادند که برای ما بسیار ارزنده است و جای تقدیر دارد و باید از سازمان فرهنگی هنری بشارت که با تمام وجود پای کار آمد و به کمک کردند تشکر کنم.

 

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false