زمان و مکان آخرین دور مذاکرات هسته‌ ای | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
زمان و مکان آخرین دور مذاکرات هسته‌ ای

قرار است آخرین دور مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق جامع هفته آینده در شهر لوزان سوییس برگزار شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مذاکرات هیات‌های ایران و آمریکا در سطح وزیران خارجه، معاونان و مقامات عالی فنی- هسته‌ای دو کشور ۲۴ تا ۲۹ اسفند در لوزان سوییس برگزار می‌شود.

 

قرار است آخرین دور مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق جامع هفته آینده در شهر لوزان سوییس برگزار شود.

 

این مذاکرات آخرین دور گفت‌وگوها در سال ۹۳ خواهد بود که احتمال می رود دو طرف بتوانند در آن به یک چارچوب کلی از توافق دست یابند.

 

با وجود اینکه از سوی رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام شده است که پیشرفت‌های فنی در مذاکرات صورت گرفته و مسائل فنی- هسته‌ای رفع شده است، مقامات آمریکایی تاکید دارند که با وجود پیشرفت صورت گرفته در مذاکرات هنوز اختلاف‌هایی به لحاظ فنی و سیاسی باقی است.

 

جان کری وزیر خارجه آمریکا در آخرین اظهارنظرهای خود اعلام کرده است مدت زمان توافق جامع و راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در طول اجرای قرارداد همچنان مورد اختلاف است.

 

وزیر خارجه آمریکا در سخنان اخیرش بر اینکه ایران باید تصمیمات سیاسی مهم بگیرد تاکید کرده است. با این حال مقامات ایرانی نیز در نقطه مقابل اعلام کرده‌اند که طرف مقابل به ویژه آمریکا باید از خود اراده سیاسی جدی برای رسیدن به توافق نشان دهد.

 

به گزارش ایسنا مقامات هر دو طرف مذاکرات هفته آینده و نیز مذاکراتی که احتمالا تا پایان مارس برگزار خواهد شد را سرنوشت‌ساز و مهم ارزیابی کرده‌اند.

 

در همین چارچوب و در ادامه رایزنی‌های مقامات ایرانی با آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است روز دوشنبه ۱۸ اسفند مذاکرات فنی ایران و آژانس به سرپرستی ترو واریورانتا معاون مدیرکل آژانس در امور پارلمان‌ها و رضا نجفی نماینده ایران در آژانس در تهران برگزار شود. این مذاکرات برای رفع ابهام از پاسخ‌های ایران به دو موضوع باقیمانده از مرحله سوم همکاری‌های ایران و آژانس است.

 

هیات فنی آژانس امشب وارد تهران می‌شود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false