×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اعلام وضعیت هشدار در پایتخت تایلند

انفجار یک بمب در شهر بانکوک پایتخت تایلند، پلیس این کشور را مجاز به افزایش محدودیت های نظامی کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، تارنمای روزنامه های نیشن و بانکوک پست تایلند روز دوشنبه به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند پلیس اطلاعاتی کسب کرده که احتمال بمب گذاری در بیش از ۱۰۰ نقطه بانکوک را تقویت می کند.

پلیس این اطلاعات را از دو مرد که شنبه شب این هفته نارنجکی را در بیرون یک دادگاه جنایی در پایتخت تایلند منفجر کردند، به دست آورده است.

یکی از عوامل این حادثه گفته است با دریافت مبلغی پول و با هدف جلب توجه سازمان ملل به تایلند، این اقدام را انجام داده است.

پلیس، این انفجار را که تلفات جانی و مالی در پی نداشت سیاسی دانست و به سرخ جامگان حامی یینگلوک شیناواترا نخست وزیر برکنار شده این کشور نسبت داد.

پلیس اعلام کرده است اطلاعاتی در خصوص این حمله احتمالی را سه چهار روز قبل از انفجار دریافت کرده بود.

بنابراین گزارش، پلیس از ارگان های دولتی خواسته است آماده باشند و حکم بازداشت چند نفر را در این ارتباط صادر کرده است.

از سوی دیگر براثر انفجار بمبی که در یک موتورسیکلت در پارکینگ یک ایستگاه قطار روئسو در جنوب تایلند کارگذاشته شده بود، سه نظامی و شش نفر از مردم عادی از جمله یک دختر ۱۶ ساله زخمی شدند.

این حوادث در حالی رخ داده است که تنش های سیاسی در تایلند بسیار عمیق است. تایلند از خردادماه امسال و پس از وقوع کودتای نظامی در این کشور تحت قانون نظامی اداره می شود و گروه های حقوق بشر داخلی و خارجی خواستار ابطال این قانون هستند.

حاکمان نظامی تایلند تاکنون به طور مکرر با این عنوان که نفاق های سیاسی تلخ تایلند زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند، بر تداوم قانون نظامی حاکم بر این تاکید دارند.

یینگلوک شیناواترا نخست وزیر سرنگون شده تایلند از اول خرداد ماه و پس از کودتای نظامی به طور کامل از صحنه سیاسی کنار گذاشته شد.

پرایوت چان اوچا فرمانده پیشین ارتش تایلند هم اکنون نخست وزیر تایلند است و انتخابات سراسری این کشور باید در ماه های آینده برگزار شود.

 
منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false