۳۳ درصد تولید روزانه گاز پارس جنوبی طی یک سال و نیم اخیر محقق شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۳۳ درصد تولید روزانه گاز پارس جنوبی طی یک سال و نیم اخیر محقق شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس گفت: ۳۳ درصد تولید روزانه گاز پارس جنوبی طی یک سال و نیم اخیر محقق شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، مهدی یوسفی بعد از ظهر جمعه در نشست با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۳۰ هزار هکتار از منطقه پارس جنوبی در محدوده شهرستان‌های کنگان و عسلویه قرار گرفته است و ۲۹ فاز پالایشگاهی با ظرفیت کامل تولید روزانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب در این منطقه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ساخت ۳۰ مجتمع پتروشیمی در پارس جنوبی، تصریح کرد: تاکنون ۱۲ مجتمع به بهره‌برداری رسیده است که این مجتمع‌های پتروشیمی نقشی بسیار مهم در جلوگیری از خام فروشی و تولید ارزش افزوده برای کشور دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس ادامه داد: درآمد حاصل از صادرات میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی از منطقه ویژه پارس نقش بسیار مهمی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.

۳۰ درصد از صادرات کالاهای غیر نفتی کشور از منطقه ویژه پارس انجام شد

وی اضافه کرد: طی سال گذشته در مجموع ۱۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شد که در مجموع ۳۰ درصد از صادرات کالاهای غیر نفتی کشور از منطقه ویژه پارس انجام شد.

یوسفی به اجرای طرح پالایشی سیراف اشاره کرد و بیان داشت: هشت پالایشگاه که هر یک دارای ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز است، در منطقه ویژه پارس در پارس کنگان اجرا می شوند که این پالایشگاه‌ها دارای  تاسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی مشترک است.

وی از فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی نام برد و خاطرنشان ساخت: فاز ۱۲ پارس جنوبی در محدوده پارس کنگان قرار دارد که روزانه ۱۷.۵ میلیون دلار درآمد نصیب کشور می‌کند و جزو مگاپروژه‌های صنعت نفت است.

اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای توانمند سازی نیروی انسانی استان بوشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس ابراز امیدواری کرد که با تدابیر وزارت نفت پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی در سال ۹۶ به پایان برسد، خاطرنشان ساخت: از آغاز فعالیت‌های صنعت نفت در منطقه، ۳۳ درصد از تولید روزانه گاز از این میدان طی امسال و سال گذشته محقق شده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای توانمند سازی نیروی انسانی استان بوشهر در سفر اخیر ریاست جمهور به استان، افزود: باید سرفصل‌های متناسب با نیاز صنعت در استان را به صورت هدفمند طراحی و تدوین کنیم.

یوسفی همچنین به انعقاد دو تفاهمنامه با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به مبالغ شش و هشت میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: میزان جذب فنی و حرفه‌ای حدود دو میلیارد تومان بود که ما خواستار تغییراتی در استراتژی این سازمان بودیم تا میزان جذب و اثربخشی آن افزایش یابد.

عمده تمرکز صنعت نفت در شرایط کنونی در محدوده پارس کنگان قرار دارد

وی به ظرفیت‌های بالای اشتغال در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و اذعان داشت: مشاغل غیر مستقیم فراوانی نیز با حضور صنعت نفت در منطقه فراهم شده است که باید دامنه آموزش‌ها به سمت مشاغل غیر مستقیم نیز کشیده شود.

یوسفی با اشاره به اینکه عمده تمرکز صنعت نفت در شرایط کنونی در محدوده پارس کنگان قرار دارد، تصریح کرد: یک هزار و ۱۹ نفر طی شش ماه اخیر از کارجویان بومی استان بوشهر از طریق نمایندگی اشتغال کنگان در این منطقه معرفی و جذب و مشغول به کار شده‌اند.

مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false