×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نماینده نتانیاهو در مذاکرات آتی ایران مشخص شد

روزنامه‌نگار و تحلیلگر نزدیک به رژیم صهیونیستی در توضیح اظهارات روز جمعه وزیر خارجه فرانسه می‌گوید وی در مذاکرات هفته‌های آینده نقش جانشین نتانیاهو را خواهد داشت.

به گزارش "چغادک نیوز"، «جفری گلدبرگ» روزنامه‌نگار سرشناس و نزدیک به رژیم صهیونیستی می‌گوید «لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات هفته‌های آتی بین ایران و گروه ۱+۵ نقش «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را ایفا خواهد کرد.

آقای «گلدبرگ» این اظهارات را در توضیحاتی برای به اشتراک گذاشتن حرفهای روز جمعه آقای «فابیوس» در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت. 

وزیر خارجه فرانسه ساعاتی پیشتر گفته بود تعهدات پیشنهاد شده از جانب ایران در رایزنی‌های هسته‌ای کافی نیستند و لازم است کارهای بیشتری انجام شوند.

وی همچنین خبر داد که او «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزاری خارجه کشورهای آلمان و انگلیس را برای روز شنبه به پاریس دعوت کرده است تا به مرور وضعیت مذاکرات هسته‌ای جاری با ایران پرداخته شود. 

فابیوس همچنین گفت که «ما حامی توافقی محکم هستیم… فعلاً مشکلاتی پابرجا باقی مانده‌اند.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین با بیان اینکه پیشرفت‌هایی حاصل شده است افزود درباره مسائلی مانند بازرسی‌ها و مدت دوام تعهدات ایران اوضاع هنوز بر وفق مراد نیست.

غیر از «گلدبرگ»، تحلیلگران دیگر نیز فرانسه را صدای اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند. پاریس اندکی پیش از توافق موقت ژنو در آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ به طور موقت از به نتیجه رسیدن مذاکرات جلوگیری کرد.

«یوال اشتاینیتز»، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی چند ماه بعد در اسفندماه همان سال جزئیات بیشتری از فشار این رژیم بر پاریس برای فشار بر مذاکره‌کنندگان ایران فراهم آورد.

وی گفته بود در پیش نویس اولیه توافقنامه هسته‌ای ژنو، ایرانی‌ها می‌توانستند ذخیره اورانیوم ۲۰ درصدی خود را حفظ کنند و صرفاً توافق می‌کردند از ادامه تولید این سطح از اورانیوم خودداری کنند. اما در پی فشار رژیم اسرائیل از طریق فرانسه، در متن نهایی توافقنامه مقرر می‌شود که ایران نیمی از ذخایر اورانیوم ۲۰ درصدی خود را رقیق کرده و نیم دیگر را به اکسید تبدیل کند. 

اشتاینیتز همچنین در آن زمان مدعی شد در نسخه اولیه توافقنامه ژنو صرفاً مقرر شده بود ایران از آغاز به کار رآکتور آب سنگین اراک خودداری کند اما می‌توانست به ساخت بخش‌های کلیدی این رآکتور ادامه دهد. اما در پی رایزنی فرانسوی‌ها با رژیم اسرائیل، دولت فرانسه در این زمینه نیز شرایط متفاوتی را برای ایران مطرح کرد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false