×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مفاهیم معنوی و دینی بسیاری در نوروز نهفته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نوروز مفاهیم معنوی و دینی بسیاری در خود نهفته دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه با حضور در یکی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جشن نیکوکاری در بوشهر با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه همواره بر لزوم کمک به هم‌نوع تاکید داشتند و خود نیز همواره در این راه حرکت می‌کردند.

وی اضافه کرد: در دین اسلام تاکید بسیار زیاد بر اهمیت کمک به همنوعان صورت گرفته است و همه باید تلاش کنیم تا با مشارکت در این برنامه‌ها توشه‌ای برای آخرت جمع کنیم.

امام جمعه بوشهر گفت: در آستانه سال جدید باید تلاش کنیم در حد توان به نیازمندان کمک کنیم تا مشکلی در آستانه سال نو نداشته باشند و بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه نیکوکاری و احسان از فضائل اخلاقی انسان با ایمان است و در دین اسلام نیز تاکید زیادی بر آن شده است، اذعان داشت: مومنین شادی‌های خود را با دیگران تقسیم می‌کنند و خداوند نیز بر این موضوع تاکید زیادی داشته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به تعالیم دین اسلام در مورد ایام نوروز، تصریح کرد: از تعالیم عید نوروز می‌توانیم به کمک به هم‌نوعان و دستگیری از مستمندان، صله رحم و فراموش نکردن سرای باقی اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه نیکوکاران از مقام و رتبه بالایی نزد خدا برخوردار هستند،گفت: افرادی که می‌توانند در فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به دیگران شرکت کنند، باید در این امور خیر مشارکت کنند.

مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false