درخشش آماری تراکتورسازی مقابل پرسپولیس | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
درخشش آماری تراکتورسازی مقابل پرسپولیس

شاگردان تونی اولیویرا در مقابل شاگردان درخشان از نظر آماری برتری نسبی دارند و در بیشتر دیدارها به برتری دست یافتند.

به گزارش "چغادک نیوز"، این دو تیم تاکنون ۱۳ بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که تراکتورسازی ۷ بار و پرسپولیس ۵ بار به پیروزی رسیده‌اند و یک دیدار به‌تساوی انجامیده است.

لیگ برتر ایران ۸۰-۸۱

نخستین مصاف دو تیم در رقابت‌های لیگ برتر یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۰ در تبریز رقم خورد. تراکتور که در این سال آخرین سال حضور خود را در لیگ برتر پشت سر می‌گذاشت در تبریز با یک گل مغلوب پرسپولیس شد.

در دیدار برگشت نیز دو تیم در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی کردند. سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۰ تیم میزبان موفق شد با نتیجه دو بر یک میهمان خود را با شکست بدرقه کند تا تراکتورسازان بعد از یک‌فصل نتایج ضعیف با رقابت‌های لیگ برتر خداحافظی کنند.

این دو شکست در حالی رخ داد که تراکتورسازی در نیم‌فصل نخست این رقابت‌ها مقابل تیم‌های سپاهان اصفهان، پاس تهران، استقلال رشت، پیکان تهران، سایپا، فجر سپاسی شیراز به‌تساوی بدون گل دست‌یافته و از تیم‌های پرسپولیس، استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان، ابومسلم مشهد، ملوان بندر انزلی، برق شیراز و فولاد خوزستان شکست خورد.

لیگ برتر ایران ۸۸-۸۹
تراکتور بعد از ۸ سال دوری از لیگ برتر توانست با هدایت فراز کمالوند سرمربی جوان خود به لیگ برتر بازگردد. دوشنبه ۴ آبان ۸۸ دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس بار دیگر به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار با قضاوت هدایت ممبینی و با حضور ۶۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

در این دیدار مجتبی زارع در دقیقه ۶۰ بازی دروازه سفید پوشان میهمان را باز کرد و هوار ملأ محمد در دقیقه ۸۶ تیر خلاص میزبان را به ثمر رساند.

فرهاد خیرخواه در دقیقه ۹۳ توانست یکی از گل‌ها را جبران کند تا بازی با نتیجه دو بر یک به پایان برسد. مصطفی اکرامی و امیر محبی از تراکتور و وسلی برازیلیا، مجتبی زارع و هوار ملأ محمد از پرسپولیس در این دیدار با کارت زرد داور جریمه شدند.

جمعه ۲۷ فروردین سال ۸۹ دو تیم در تبریز مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند. این دیدار با قضاوت سعید مظفری زاده در ورزشگاه مملو از هوادار یادگار امام تبریز برگزار شد.

شاگردان فراز کمالوند در این بازی توانستند با حمایت هواداران توپ و میدان را در دست بگیرند و در دقیقه ۳۸ توسط فرهاد خیرخواه گل نخست این دیدار را وارد دروازه حریف کنند تا نیمه نخست به سود تیم میزبان پایان پذیرد.

ولی در نیمه دوم این دیدار پرسپولیس برای جبران نتیجه وارد میدان شد در دقیقه ۵۶ توسط هادی نوروزی گل تساوی را به ثمر رساند. در این دیدار فرهاد خیرخواه و کرار جاسم محمد از تراکتور و حسین بادامکی از پرسپولیس کارت زرد دریافت کردند.

لیگ برتر ایران ۸۹-۹۰

سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۸۹ دو تیم این بار در ورزشگاه آزادی گام به میدان گذاشتند. این دیدار که آغازگر اختلاف علی دایی با هواداران تراکتور بود حواشی زیادی در پی داشت. شاگردان علی دایی توانستند با تک‌گل غلامرضا رضایی در دقیقه ۴۶ بازی از سد رقیب خود بگذرند و پیروز این مصاف حساس باشند.

غلامرضا رضایی، کریم باقری و جلال اکبری اخطاری‌های پرسپولیس در این دیدار بودند و عرفان اولروم نیز از تراکتور کارت زرد دریافت کرد.

در دیدار برگشت همین فصل پنجشنبه ۱۸ آذر تراکتور نخستین پیروزی خود را در لیگ برتر مقابل تیم دایی کسب کرد. در این مصاف کرار جاسم محمد بازیکن پرحاشیه تراکتور در دقیقه ۲۷ و از روی نقطه پنالتی دروازه سرخ پوشان را از هم گشود.

در نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس بارها روی این بازیکن تکنیکی مرتکب خطا شدند که سبب عصبانیت این بازیکن شد.

بازیکن عراقی تراکتور که از کوره دررفته بود با بازیکنان پرسپولیس درگیر شد و با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد. مجتبی شیری، مازیار زارع، حسین بادامکی و امیرحسین فشنگچی از تیم میهمان در این دیدار کارت زرد دریافت کردند.

لیگ برتر ایران ۹۰-۹۱

دیدارهای تراکتور و پرسپولیس در فصل ۹۰-۹۱ لیگ برتر برای سرخ پوشان دیار آذربایجان خاطره‌انگیز و رؤیایی بود. ۱۱ ذر ماه و در یک روز تعطیل آخر هفته دو تیم در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

در این دیدار شاگردان امیر قلعه نوعی در دقیقه ۴۹ قفل دروازه میزبان را از هم گشودند تا نیمی از ورزشگاه غرق در شادی شود. پس‌ازاین گل حملات دامنه‌دار میزبان نتیجه‌ای در پی نداشت تا تراکتورسازان سه امتیاز خارج از خانه این دیدار را نصیب خود کنند.

سیاوش اکبرپور در نخستین دقیقه این دیدار به دلیل تکل خطرناک خود از محمود رفیعی کارت زرد دریافت کرد و محمد نوری، مهرداد اولادی، غلامرضا رضایی و علیرضا نور محمدی اخطاری‌های میزبان بودند.

پنجشنبه ۷ اردیبهشت در دیدار برگشت از ساعت ۱۶ و ۳۰ فوتبال دوستان هوادار تراکتور روز به یادماندنی تجربه کردند. هر چند نیمه نخست این دیدار چنگی به دل نزد و گلی از دروازه تیم‌ها رد و بدل نشد ولی نیمه دوم شور و هیجان کافی داشت تا بازی نیمه اول این دیدار را جبران کند.

هواداران تراکتور که به شدت منتظر به ثمر رسیدن گل تیم خود بودند در حال تشویق تیم خود بودند که فلاویو امانوئل لوپز پیکاسو در دقیقه ۵۰ نخستین گل تیمش را وارد دروازه پرسپولیس کرد. در ادامه فرزاد حاتمی موفق شد در دقیقه ۵۷ دومین گل سرخ‌پوشان را وارد دروازه پرسپولیس کند.

اما این پایان کار نبود و فلاویو لوپز بار دیگر در دقیقه ۶۳ سومین گل تیمش و دومین گل خود را وارد دروازه حریف کرد و بلافاصله دو دقیقه پس از آن محمد ابراهیمی تیر خلاص را بر قلب پرسپولیس زد تا این تیم در تبریز ۴ تایی شود و ۴ خاطره ساز در تبریز به یادگار بماند. البته علیرضا نورمحمدی در دقیقه ۷۹ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا شاهد شعار «عیبی یوخ» هواداران تراکتور باشیم.

احسان حاج صفی از تراکتور و امیرحسین فشنگچی، آمون زاید و مهدی مهدوی کیا اخطاری‌های این دیدار پر گل بودند.

لیگ برتر ایران ۹۱-۹۲

پیروزی ۴ بر ۱ تراکتور مقابل پرسپولیس پایان روزهای خوش این تیم مقابل  پوشان پایتخت نبود. دوشنبه ۱۳ آذر سال گذشته دو تیم در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند و این دیدار با پیروزی یک بر صفر تیم میهمان به پایان رسید.

شاگردان تونی اولیویرا توانستند در ورزشگاه آزادی با ارائه یک دیدار منطقی میزبان خود را با شکست رو به رو کنند.

در دیدار برگشت همین فصل تراکتور در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رفت که سرمربی خود را اخراج شده می‌دید.۲۰ اردیبهشت تراکتور در روزهای بحرانی خود به مصاف پرسپولیس رفت ولی باز هم سرخ پوشان پایتخت را با شکست بدرقه کرد.

تراکتور با هدایت حسن آذرنیا توانست نتیجه ای مشابه پیروزی فصل قبل را رقم بزند با این تفاوت که این بار یک گل کمتر به ثمر رساند.

در این دیدار تیم میزبان با نتیجه سه بر یک میهمان خود را با شکست بدرقه کرد تا چهارمین شکست پیاپی سرخ پوشان پایتخت مقابل نماینده فوتبال آذربایجان رقم بخورد و عدد ۴ در میان هواداران تراکتور فراموش نشدنی بماند.

لیگ برتر ایران ۹۲-۹۳

چهارشنبه ۲ مرداد سال ۹۲ تراکتور در نخستین دیدار نیم فصل اول در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رفت که هیچ یک از دو تیم آماده این مصاف حساس نبودند. هر دو تیم از بدن‌سازی نیم فصل خارج شده بودند و خود را برای شروع لیگ آماده می‌کردند.

شاگردان جلالی با برگزاری چند دیدار دوستانه سبک گام به این مصاف گذاشته بودند و شاگردان دایی نیز هنوز به آمادگی کامل نرسیده بودند.

از سوی دیگر این دیدار حساسیت‌های زیادی به دلیل حضور برخی بازیکنان در تیم‌های مقابل داشت. حضور کریمی، کاظمیان، نصرتی و احمدزاده در مقابل پرسپولیس و حضور دهنوی، صادقیان، پولادی و سید صالحی مقابل تراکتور حساسیت‌ها را فراتر برده بود.

استقبال بی نظیر هواداران دو تیم از این مسابقه در ابتدا سبب شد تا محسن قهرمانی به مدت ۵ دقیقه دیرتر از زمان مورد نظر سوت بازی را به صدا درآورد.

سفید پوشان تراکتور سازی از همان دقایق اولیه نبض کامل توپ و میدان را در تسلط خود درآورند.

اما در آخرین دقایق نیمه نخست محسن قهرمانی در یک اقدام تعجب برانگیز یک ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام کرد ولی این پنالتی با واکنش خوب حامد لک مهار شد.

در نیمه دوم اخراج کاپیتان تراکتورسازان توسط قهرمانی در کنار چندین سوت مشکوک دیگر باعث شد تا تراکتورسازان تا ماه‌ها بعد از این بازی معتقد باشند داور در این دیدار به سمت پرسپولیس «غش» کرد. اصطلاحی که بعدها توسط علی دایی در فوتبال ایران باب شد.

لازم به ذکر است سید مهدی سید صالحی در دقایق پایانی این دیدار دروازه تیم سابق خود را گشود و سبب پیروزی یک بر صفر سرخ پوشان تهرانی شد.

۸ آذر ۱۳۹۲ در دیدار برگشت تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و پرسپولیس تهران در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال از هفته شانزدهم در ورزشگاه یادگار امام تبریز از ساعت ۱۵ به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم تراکتورسازی با تک گل کریم انصاری فرد توانست سه امتیاز بازی را نصیب خود کرده و بالاتر از پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد.

در این دیدار کریم انصاری فرد، فرشاد احمدزاده و مهدی کیانی از تراکتورسازی کارت زرد گرفتند حمیدرضا علی عسگر تنها بازیکن پرسپولیس بود که با کارت زرد داور جریمه شد.

لیگ برتر ایران ۹۴-۹۳

در دیدار رفت این دیدار در ادامه دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۷:۵۰ در حضور ۴۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتورسازی رفت و بازی را ۳ بر یک به میهمانش واگذار کرد.

دو تیم در نیمه اول بازی نمایشی محتاطانه داشتند و توپ بیشتر در میانه میدان قرار داشت. درحالی‌که این نیمه بدون موقعیت جدی رو به پایان بود و اخطار محسن شفیعی تنها اتفاق مهم بازی تا دقیقه ۳۸ بود، ارسال اوت دستی حسین ماهینی بر روی سر محسن بنگر نشست تا این بازیکن گل نخست پرسپولیس را وارد دروازه تراکتورسازی و حامد لک کند و این نیمه با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان برسد.

نیمه دوم با حضور می‌رهانی هاشمی بجای احمد آل نعمه در ترکیب تراکتورسازی آغاز شد و درحالی‌که محسن دلیر دقیقه ۴۸ در مصاف تک‌به‌تک با سوشا مکانی توپ را از دست داد در ادامه توپ و میدان در اختیار پرسپولیس قرار گرفت. دقیقه ۵۰ ضربه سر عباس زاده را لک به‌زحمت دفع کرد و توپ برگشتی را رضا حقیقی از مقابل دروازه بیرون زد.

دقیقه ۶۴ امید عالیشاه در یک‌قدمی دروازه توپ را با ضربه سر به آغوش حامد لک فرستاد. دقیقه ۶۶ مهدی کیانی دومین بازیکن تراکتورسازی بود که کارت زرد گرفت.

دقیقه ۶۷ و لحظاتی بعدازآنکه افشین اسماعیل‌زاده جایگزین محمد نوری شد، طارمی در مقابل دروازه توپ را در شرایطی نامتعادل به لک سپرد. دقیقه ۶۹ ارسال فرشاد احمدزاده با ضربه سر بنگر به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه با برخورد به سوشا مکانی وارد دروازه شد تا بازی به‌تساوی کشیده شود. مکانی پیش‌ازاین و در مسابقه پرسپولیس برابر نفت نیز با یک گل به خودی دو امتیاز از سرخ‌پوشان گرفته بود.

دقیقه ۸۱ در ادامه موج حملات پرسپولیس پاس احمد نوراللهی در محوطه جریمه به افشین اسماعیل‌زاده رسید که شوت او به تیر دروازه برخورد کرد. دقیقه ۸۵ درحالی‌که حملات پرسپولیس ادامه داشت، فرشاد احمدزاده با پاسی دقیق توپ را به ادینیو فرستاد تا او با ضربه‌ای دقیق گل دوم تراکتورسازی را به ثمر برساند.

دقیقه ۲+۹۰ سامان نریمان جهان گل سوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد تا شاگردان علی دایی در خانه ۳ بر یک مغلوب تراکتورسازی شوند و سومین شکستشان را در هفتمین بازی تجربه کنند.

با این نتیجه پرسپولیس ۸ امتیازی ماند و در رده نهم جدول ایستاد و تراکتورسازی با ۱۶ امتیاز در تعقیب استقلال و رده دوم جدول باقی ماند. این اولین شکست خانگی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پس از ۱۷ ماه بود.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false