×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برگزاری دومین دوره همایش کاوشگران آسمان در خارگ‌

دومین دوره همایش کاوشگران آسمان در خارگ، به همت آموزش و پرورش خارگ برگزار شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فارس از خارگ، حسن باغبانی شب گذشته در مراسم افتتاح این همایش در خارگ اظهار کرد: این همایش با همکاری انجمن نجوم استان و رصدخانه مهر بوشهر و به دعوت آموزش وپرورش خارگ برگزار شد، که دومین همایش با محوریت آموزش نجوم در خارگ است.

رئیس انجمن نجوم بوشهر اذعان کرد: ما در این کارگاه ۳ روزه، که برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی مدارس خارگ، اعم از دختر و پسر برگزار می‌شود، آموزش‌های نجومی، علمی، زیست محیطی و فرهنگی تدارک دیده‌ایم، که این همایش‌ها در نوع خود، در کشور بی نظیر بوده و برای نخستین بار است که در سطح کشور، با چنین ظرفیتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اعضای انجمن نجوم خارگ که سال گذشته و در خلال نخستین همایش راه‌اندازی شد، ۳ دوره آموزشی در خارج از جزیره برگزار شد که امسال نیز در راستای برنامه‌های سال گذشته، به آموزش مطالب جامع‌تر در این خصوص خواهیم پرداخت.

باغبانی عنوان کرد: ابزار سازی نجومی، یکی از برنامه‌هایی است که بصورت ویژه در این کارگاه مورد آموزش قرار خواهد گرفت و امسال ابزار جدیدتری در اختیار خود دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت، تا بصورت ملموس و عینی، نحوه کار با آن‌ها را بیاموزند و لازم است که یادآور شویم، در کارگاه‌هایی که تا کنون در سطح استان برگزار شده، خارگ همیشه با بیش از ۳۵۰ نفر، بیشترین استقبال کننده را داشته است.

مدیر رصدخانه مهر بوشهر یادآور شد: آموزش‌های زیست محیطی و تغذیه سالم، یکی دیگر از برنامه‌های جانبی ما بوده است که تاکید فراوانی برای فرهنگ سازی آن داشتیم و سعی کردیم دانش‌آموزان را از سنین پایین در این راه صحیح آموزش دهیم و یکی دیگر از نکات مورد تاکید، انجام کارهای گروهی و حس همفکری بود. همچنین سعی کردیم با دوربین‌های چشمی، از نزدیک پرواز پرندگان دریایی، سواحل زیبای جزیره خارگو و محیط زیست آن را به دانش‌آموزان نشان دهیم.

وی بیان داشت:  ما برای نخستین بار همایش شب علمی در خارگ را نیز کلید زدیم و این طرح به عنوان یک طرح ابداعی، از طرف یونسکو مورد تصویب قرار گرفت تا به عنوان یک پایلوت آموزشی، در کنار۳ طرح تخصصی دیگر در سطح جهان برگزار شود که این مسئله برای ما باعث افتخار است که مورد توجه نهادهای بین‌المللی قرار گرفته‌ایم.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false