×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شهدای روحانیت در طول تاریخ چراغ‌های روشنگری برای مردم بودند

حجت‌الاسلام دشتی بابیان اینکه خط سرخ شهادت همیشه در روحانیت تقدم یافته است ادامه داد: علمای شیعه در طول تاریخ پیش‌قدم در میدان مبارزه و سردمداران انقلاب بودند؛ قیام علمایی مانند شیخ فضل‌الله نوری و آیت‌الله مدرس و علمای نجف بود که حرکت انقلابی را در مردم به وجود آورد و خط جبهه انقلاب را تشکیل دادند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "منبری ها" پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) دو مین یادواره شهدای روحانی استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و ائمه جمعه، معاون سیاسی استانداری بوشهر، خانواده شهدا و مسئولان لشکری در مصلی امام خمینی(ره)بوشهر برگزار شد.

 حجت‌الاسلام حسین دشتی نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر در این مراسم درباره نقش روحانیت در دفاع از انقلاب گفت: انسان دارای ارزش والایی است و شهادت نیز یک مفهوم ولایی و ارزشی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بابیان اینکه علم الهی بالاترین علم است ادامه داد: شناخت حق و ارزش‌های دینی و شناخت معارف الهی محور و ارزش آن بالاتر است و این دو بال علم و شهادت را اسلام ناب به ما یاد داده است.

وی افزود: کسانی که در مسیر علم الهی و دینی قدم می‌گذارند باارزش‌ترین موضوع را در جایگاه ارزشی خود قرار می‌دهند و جایگاه و ارزش شهادت هم همین است که بالاترین ارزش را در نزد خداوند دارد.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به اینکه انبیاء الهی شهادت‌طلب بوده‌اند، اظهار کرد: انسان‌های متعالی در اوج علم و معرفت در وسط میدان کج روی‌ها و استکبار همواره ایستادگی کردند و راهنمای حقیقت انسان‌ها شدند و این در سیره ائمه اطهار(ع) و انبیاء الهی این مسیر ترسیم‌شده است.

 شهدای روحانیت در طول تاریخ چراغ‌های روشنگری برای مردم بودند

وی بابیان اینکه شهدای روحانیت در طول تاریخ شیعه مانند چراغ‌های روشنگری در مسیر مردم بودند افزود: شهدای روحانیت مجاهد فی الله بودند و مانند امام حسین(ع) به کربلا وصل شدند.

حجت‌الاسلام دشتی بابیان اینکه خط سرخ شهادت همیشه در روحانیت تقدم یافته است ادامه داد: علمای شیعه در طول تاریخ پیش‌قدم در میدان مبارزه و سردمداران انقلاب بودند؛ قیام علمایی مانند شیخ فضل‌الله نوری و آیت‌الله مدرس و علمای نجف بود که حرکت انقلابی را در مردم به وجود آورد و خط جبهه انقلاب را تشکیل دادند.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به جایگاه والای شهید ابو تراب عاشوری در بوشهر اضافه کرد: علمایی مانند شهید ابو تراب عاشوری با مدیریت فرهنگی و جان‌فشانی حرکت و مسیر را به مردم نشان دادند و در انقلاب مردم تأثیرگذار بودند.

وی بابیان اینکه حقیقت انقلاب ما در قیام روحانیت بود افزود: حدود پنج هزار شهید روحانی در جبهه‌ها تقدیم کردیم که اکنون وظیفه ما حفظ ارزش‌های انقلاب و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و عمل به وصیت‌نامه آن‌ها است.

روحانیت در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس یک نقش بی‌بدیلی داشتند

حجت‌الاسلام محمد عوض پور دبیر اولین یادواره شهدای روحانی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: روحانیت در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس یک نقش بی‌بدیلی داشتند و در طول تاریخ در مسیر ولایت حرکت کردند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) افزود: وصیت‌نامه شهدا سرشار از نشاط و علم است که هرکس آن‌ها را مطالعه کند ۵۰ سال به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عوض پور بیان کرد: شهدای روحانی نقش قابل‌توجهی در جهت اهداف انقلاب اسلامی داشته‌اند و این امر مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره است.

دبیر اولین یادواره شهدای روحانی استان بوشهر اضافه کرد: دعوت از ۳۴ خانواده شهید روحانی استان بوشهر و نگارش کتاب درباره زندگی‌نامه شهدای روحانی استان بوشهر در قالب داستان و رمان تألیف شده است از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه این یادواره است.

وی در پایان گفت: بعد از برگزاری یادواره شهدای روحانی، سرکشی به خانواده شهدا جهت جمع‌آوری و ثبت آثار شهدا به‌عنوان یک میراث ملی خواهیم داشت تا نسل‌های آینده از این آثار استفاده کنند.

تقدیر از ۳۴ خانواده شهید روحانی استان

اجرای گروه همخوانی گروه تواشیح "بیان" از دیگر برنامه  اجراشده در این یادواره بود و در این مراسم همچنین از ۳۴ خانواده شهدای روحانی استان بوشهر تجلیل شد.

در پایان مراسم یادواره، خانواده‌های شهدای روحانی استان بوشهر در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با آیت‌الله صفایی بوشهری دیدار کردند و نماز جماعت و صرف نهار در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بودند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false