×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تیم مذاکره‌کننده ایرانی گول تبسم‌های دشمن را نخورد

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: هیئت ایرانی گول تبسم‌های دشمن را نخورد.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری که در مجتمع فرهنگی شهدای مؤتلفه برگزار شد، با اشاره به اینکه چنین جلساتی سرنوشت‌ساز است، گفت: باید به این جلسات بها داد، چرا که نخبگان این کشور براساس احساس وظیفه سنگین دور هم جمع شده و مذاکره می‌کنند، مشورت می‌گیرند، تصمیم گرفته و نظر می‌دهند و این در سعادت مردم و اعتلای جامعه نقش موثری دارد.

وی افزود: امام‌خمینی(ره) فرمودند که حفظ و پیروزی انقلاب از اصل آن مهمتر و مشکل‌تر است و در این امر مسئولیت کنونی بر روی دوش ما به عنوان یک تکلیف سخت سنگینی می‌کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: حفظ انقلاب از اصلش مشکل‌تر است، چرا که این انقلاب و کشور شهدای زیادی را تقدیم کرده و محرومیت‌ها و گرفتاری‌ها را تحمل کرده و اینها برای انقلاب بوده است، بنابراین حفظ انقلاب مشکل‌تر است، یعنی باید فداکاری‌هایی که منجر به پیروزی شد را دوچندان کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: دو چندان کردن فداکاری‌ها بر دوش نخبگان، مسئولان و عامه مردم است؛ اگر مسئولان به یک آیه از قرآن کریم توجه کنند وظیفه خود را می‌شناسند؛ همه مسئولان باید همت‌شان را براساس ۴ مسئله ای که خواهم گفت، مدنظر قرار دهند. اولین مسئولیت و وظیفه ارتباط با خداست و باید جامعه را با خداوند مرتبط کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این رابطه سخنان فراوانی فرمودند و امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نام‌گذاری کردند؛ مسئولان نباید از فرهنگ دینی غفلت کنند و باید به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه کنند. رهبری موضوع شبیخون فرهنگی را مطرح کردند، بنابراین مسئولان باید بیدار باشند، چرا که دشمن بر روی مسئله فرهنگ برنامه‌ریزی کرده است. فرهنگی چیزی نیست که یک مسئول بگوید ما وظیفه نداریم مردم را به زور به بهشت ببریم. مسئولان وظیفه دارند که در بهشت را باز و در جهنم را ببندند و راه‌هایی که انسان را به جهنم می‌برد با قدرت مسدود کنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه عظمت قدرت همین است، افزود: عظمت قدرت برای این است که مسئولان راه ورودی به جهنم را قدرتمندانه ببندند. وظیفه دوم مسئولان توجه به اقتصاد مردم است؛ زکات نماد اقتصاد است و بی‌حساب نیست که مقام معظم رهبری سال را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری دقت کنند و چشم به خارج و دست دشمن ندوزند، گفت: دشمن خیر ما را نمی‌خواهد و اگر منافعش تأمین نشود حتی به ما رحم نمی‌کند، چون آنها با اسلام دشمنی دارند و هر گامی که در آن ضربه به اسلام باشد، اگر بتواند برمی‌دارد.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به تیم مذاکره‌کننده ایرانی، افزود: ایشان به هیئت ایرانی توصیه‌هایی کردند، البته این هیئت هم بیدار است، اما باید کاملا این بیداری را حفظ کند و فریب تبسم‌های دشمن را نخورد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف مسئولان است، گفت: وظیفه مردم نیز اطاعت از مقام معظم رهبری است و باید آنها حضور خود را در صحنه انقلاب نشان دهند و سعی کنند که در مواقع مختلف از جمله انتخابات بصیرت لازم را داشته باشند، چرا که مردم مسئولان را انتخاب می‌کنند؛ وظیفه دوم مردم آگاهی، بصیرت، دقت و هوشیاری است و آنها باید دقت کنند که فرد صالحی را انتخاب کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی درباره وظیفه نخبگان اظهار داشت: خواص نقش اساسی در جامعه دارند و وقتی خواص صالح باشند، عامه مردم هم صالح خواهند بود، چون عامه از خواص تبعیت دارند؛ من به شما تبریک می‌گویم، چرا که کاملا دلسوزانه در مسیر انقلاب و کشور حضور دارید.

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که همه به ویژه نخبگان به خطرها توجه کنند و قبل از هجمه‌ها آن را پیش‌بینی کنند؛ امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند«4 چیز زنگ خطر است»؛ دولت به هوش باشد که این زنگ خطرها به صدا در نیاید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در تشریح این زنگ خطرها، گفت: اولین زنگ خطر این است که در نظام، اصول فراموش شود؛ به فروع و شاخصه‌ها بچسبند، نالایق‌ها متصدی کار شوند و لایق‌ها کنار زده شوند. هم‌اکنون تشکل شما برای این جمع شده که در انتخاباتی که قرار است مسئولان انتخاب شوند، اصلح‌ها نه صالح‌ها متصدی شوند. اگر اصل متصدی شود، جامعه دیده می‌شود و اگر نشود زنگ خطر است ؛ خبرگان و نخبگان باید مردم را بیدار کنند و به جلسات درون گروهی خود اکتفا نکنند و برنامه‌ریزی کنند تا مردم را بیدار کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی یادآور شد: مبادا کسی هوا و هوس دارد و برای رسیدن به این هوا و هوس کاندیدا شود؛ وای بر آن جمعی که به او رأی دهند؛ باید مردم را در این زمینه بیدار  و آگاه کرد.

وی تأکید کرد: یکی از مسائل مهم دیگر این است که وقتی گروهی را به عنوان اصول‌گرا شناختیم و فهمیدیم که به اصول پایبند هستند، باید بین آنها صفا، صمیمیت، مودت، همراهی و هماهنگی برقرار شود؛ مگر می‌شود دو آدم مثل هم باشند؛ درک و احساس مسئولیت فرق دارد، بنابراین وقتی تشکلی افرادی را دارد که پایبند اصول هستند، باید در این فضا گرمی حاکم شود، حتی باید کسانی که بصیرت عمیق ندارند، دست‌شان را گرفت، چرا که حالا که در مجموعه ما هستند باید بصیرت‌شان را بیشتر کرد، نه اینکه خدای ناکرده برائت حاکم باشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما وظیفه داریم کسانی که در اصول با ما همراهی ندارند، جذب‌شان کنیم. در ادامه می‌خواهم به شاخص‌های اصول‌گرایی اشاره کنم؛ کسانی که در دایره اصول‌گرایی هستند باید این شاخص‌ها را مدنظر خود قرار دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در تشریح شاخص‌های اصول‌گرایی، گفت: این شاخص‌ها شامل ۴ شاخص اصلی یعنی قبول اسلام، جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی، امام راحل و فرامین امام(ره) و ولایت فقیه و ولی‌فقیه می‌شود.

وی درباره شاخص‌های ۱۶ گانه اصول‌گرایی گفت: دفاع از ارزش‌های اسلامی، پایبندی به مبانی انقلاب، انتظام عملی به ولایت فقیه، فصل‌الخطاب دانستن نظر مقام معظم رهبری در اختلافات، احترام به روحانیت و مرجعیت، ساده زیستی، توجه به مستضعفین و اقتصاد مقاومتی، اعتقاد به آزاد مشروع و عمل به وظیفه در مورد آزادی غیرمشروع، تحکیم مردم‌سالاری دینی، مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، کمک به پیشرفت همه‌جانبه کشور و پرهیز از سیاه‌نمایی، اداره امور کشور براساس موازین اسلامی، التزام و تلاش نسبت به تعامل و هماهنگی میان قوا در سایه تدابیر رهبری، دشمن‌شناسی، استقلال‌طلبی و تلاش برای وحدت و یکپارچگی در داخل حول محور ولایت و در جهان اسلام، تلاش برای وحدت امت از شاخص‌های مهم اصول‌گرایی محسوب می‌شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خطاب به باهنر دبیرکل جبهه پیروان، گفت: از آقای باهنر تشکر می‌کنم  که به درستی تشخیص دادند که جامعتین باید محور باشد چرا که جامعتین متمسک به فرامین اهل بیت است و آنهایی که با روحانیت بی‌وفا بوده‌اند و منافقین دانه درشت‌های آنها بودند به دلیل جدایی از روحانیت بدبخت شده و از اسلام جدا شدند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید براینکه ما خود را از مشورت بی نیاز نمی‌دانیم و بنای نظرخواهی داریم، تصریح کرد: ما اگر اختلاف نظری بود باید سعی کنیم با بحث و گفتگو، اختلاف‌ها از بین بروند وگرنه اتمام حجت کرده‌ایم؛ اگر با آقایان مذاکره و گفتگو انجام گرفته معنایش این نیست که ضلع ثالثی وجود دارد ما معتقدیم ضلع همان دو ضلع (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) است. اما از مشورت و مذاکره بی‌نیاز نیستیم. البته برای آیت‌الله مصباح یزدی احترام کامل قائلیم و من به وی علاقه و ارادت دارم ولی به شما توصیه می‌کنم که مشی خودتان یعنی تبعیت از جامعتین را ادامه دهید؛ نمی‌دانم آقای مصباح یزدی رهبریت پایداری را قبول کرده یا خیر اما در این تردید است ولی ما نظر جامعتین را به شما ابلاغ می‌کنیم.

وی درباره مسئله تزاحم گفت: تزاحم یعنی وقتی فردی دو وظیفه مهم دارد، اما نمی‌تواند هر دو را انجام دهد؛ گاهی گروه‌هایی که به عنوان عضو جبهه پیروان هستند احیاناً اختلاف نظرهایی در مقام تصمیم گیری دارند که ممکن است این درباره لیست خبرگان باشد یا نباشد؛ شما باید در این زمینه بحث کنید. بحث اشکالی ندارد ولی نباید به تخاصم کشیده شود، باید کوتاه بیایید و اگر به تفاهم رسیدید که چه بهتر ولی اگر به تفاهم نرسیدید کوتاه بیایید چرا که تخاصم برای دو مومن نیست و حتی اگر فردی را شایسته نمی‌بینید، مراقبت کنید و در لیست بیاید و اگر در لیست بیاید وحدت را حفظ کرده‌اید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره وحدت، یادآور شد: امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای وحدت، مسائل و مشکلات زیادی را تحمل کردند.

منبع : تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false