پاسخ دیناروند به شایعات افزایش قاچاق دارو | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پاسخ دیناروند به شایعات افزایش قاچاق دارو

رییس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح شرایط واردات دارو در کشور، به برخی مباحث مبنی بر اعمال محدودیت‌ها در واردات دارو و افزایش قاچاق پاسخ داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو، در تشریح شرایط بازار دارویی کشور با بیان اینکه در سال ۹۳ آمار خوبی در حوزه صنعت داروسازی و تولید دارو در داخل کشور داشتیم، گفت: واردات دارو در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حداقل حدود ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است. یعنی نیازهای بازار دارویی کشور با استفاده از امکانات داخلی، بدون ایجاد کمبود یا بحران دارویی برطرف شده است.

دیناروند درمورد برخی ابراز نگرانی‌ها مبنی بر افزایش قاچاق دارو با توجه به سیاست‌های جدید وزارت بهداشت و محدودیت در واردات دارو، با اشاره به سخنان وزیر بهداشت که الویت خود را سلامت مردم دانسته بود تصریح کرد: ما نگرانی‌های ایجاد شده در مورد افزایش قاچاق را درک می‌کنیم اما حمایت از تولید داخل را جزء وظیفه خود می‌دانیم و به هیچ عنوان این حمایت را رها نخواهیم کرد اما همزمان با این حمایت، باید حتما دسترسی مردم به داروهای مورد نیازشان را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مطمئنا وزارت بهداشت کاری نمی‌کند که دسترسی مردم به دارو کمتر شود افزود: دستور وزیر بهداشت و نظر دولت هم به طور کلی همین است، بنابراین هیچگاه نباید سیاست‌های حمایت از تولید داخل ما منجر به عدم دسترسی مردم به دارو شود که در همین راستا حرکت می‌کنیم؛ یعنی مطمئنا تلاش ما به گونه‌ای خواهد بود که ضمن حمایت از تولید داخل، دسترسی مردم به داروهای مورد نیازشان نیز به خطر نیفتد.

افزایش قاچاق در برخی داروهای وارداتی مشابه تولید داخل

معاون وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه آیا افزایش قاچاق را با توجه به محدودیت واردات دارو تایید می‌کنید؟ اظهار کرد: در برخی از داروها این افزایش قاچاق را شاهد بودیم. به این صورت که واردات داروهایی که در داخل تولید می‌شود را محدود کرده و شاهد واردات قاچاق این داروهای مشابه هستیم. یعنی افزایش قاچاق داروهای وارداتی مشابه تولید داخل را داشتیم؛ البته درحال حاضر تعداد داروهای قاچاق محدود است، اما باید مراقبت و نظارت شود تا میزان قاچاق آنها کاهش یابد.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false