ویژه برنامه شبکه قرآن برای نوروز ۹۴ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ویژه برنامه شبکه قرآن برای نوروز ۹۴

«چشمه‌های جاری» عنوان ویزه برنامهٔ شبکه قرآن سیما می‌باشد که با محوریت حفظ سوره ملک در ایام نوروز به روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

به گزارش "چغادک نیوز"، بهرام محمدی نیا مدیر شبکه قرآن سیما و دبیر شورای معارف اسلامی صدا و سیما گفت: «چشمه‌های جاری» که امسال با محوریت حفظ دسته جمعی سوره «ملک» در نظر گرفته شده علاوه بر شبکه قرآن از دیگر شبکه‌های سیما نیز پخش می‌شود.

مدیر شبکه قرآن سیما گفت: با توجه به اینکه قرائت و حفظ سوره «ملک» یکی از پنج سوره‌ای است که از سوی ائمه معصومین (علیهم السلام) تاکید شده به همین جهت محوریت این برنامه براین اساس تدارک دیده شده است.

دبیر شورای معارف اسلامی رسانه ملی ضمن اعلام اینکه هماهنگی‌ها با رادیو قرآن برای اجرای مشترک این برنامه انجام شده گفت: «چشمه‌های جاری» در ۱۴ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای تدارک دیده شده که هر شب در ایام نوروز از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ دقیقه به صورت زنده به روی آنتن شبکه قرآن سیما می‌رود و با توجه به هماهنگی‌های ایجاد شده با رادیو قرآن این برنامه به صورت مشترک به روی آنتن این شبکه رادیویی نیز خواهد رفت.

محمدی نیا با اشاره به اینکه سوره «ملک» سوره‌ای ۳۰ آیه‌ای می‌باشد خاطر نشان کرد: «چشمه‌های جاری» هر روز به حفظ ۲ آیه از سوره مبارکه «ملک» خواهد پرداخت و بخش‌های کار‌شناسی تجوید، کار‌شناسی حفظ، تفسیر مفاهیم و پخش ترتیل سوره از جمله آیتم‌های اصلی این برنامه می‌باشد که البته بنا بر این شده که بخش کار‌شناسی حفظ از استودیو رادیو قرآن به روی آنتن برود.

مدیر شبکه قرآن سیما گفت: با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علی‌ها) و نوروز در این ایام ارتباط‌های زنده با اماکن مذهبی برقرار خواهد شد که مخاطبین با حال و هوای این اماکن بهره معنوی بیشتری بتوانند کسب کنند.

محمدی نیا از اختصاص و اهدای ۱۰۰۰ جائزه ارزنده در این برنامه خبر داد و گفت: مخاطبین می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۰۷۱۱ در قرعه کشی این جوائز شرکت کنند.

سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، دارالقرآن بسیج و بسیج سپاه تهران از جمله نهادهای همکار در این برنامه می‌باشند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false