×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تشکر جمعی از کشاورزان شهرستان "دشتی" از نماینده جنوب استان/ ایجاد دو مرکز خرید گوجه در بخش های بردخون و آبدان

جمعی از کشاورزان شهرستان دشتی طی نامه ای به جهت پیگیری های حجت الاسلام احمدی نماینده کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در حل برخی از مشکلات کشاورزان استان تقدیر کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "سپاس"،چند روزی است گوجه کاران استان که این روزها فصل برداشت محصولشان است با مشکل نبود مشتری و افت قیمت رو به رو هستند.

فرارسیدن زمان برداشت محصول استان های دیگر و عرضه فراوان گوجه فرنگی در بازار داخلی از یک سو و صادر نشدن این محصول به خارج از کشور از سوی دیگر باعث شده گوجه کاران نتوانند برای محصول خود مشتری پیدا کنند.

کشاورزان شهرستان دیر که ۷۵ درصد گوجه فرنگی استان را تولید می کنند می گویند برای هر کیلوگرم محصولشان ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان هزینه کرده اند اما الان قیمت این محصول سر مزرعه از صدتومان هم کمتر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دیر هم می گوید ده هزار گوجه کار در این شهرستان با مشکل نبود مشتری و افت قیمت مواجه هستند.

در همین خصوص مدیر جهاد کشاورزی دیر گفت از هفته آینده دو مرکز خرید در بخش های بردخون و آبدان ایجاد می شود و گوجه کاران می توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

 

دستور فوری لاریجانی برای حل مشکل گوجه کاران استان بوشهر

در ادامه پیگیری های نمایندگان استان های بوشهر و هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نامه ای خطاب به دکتر لاریجانی برای رفع مشکل گوجه کاران تنظیم و به وی تحویل شده است.

نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: روی این نامه به سمت وزارتخانه های جهاد کشاورزی ، امور اقتصادی و دارائی، صنعت، معدن و تجارت ، سازمان امور گمرکات، و کمیسیون های کشاورزی و صنایع ، معادن و اقتصاد مشکل حل شود.

وی افزود: پیشنهاد داده شده که ضمن تشکیل کمیسیون های اقتصاد، صنایع و کشاورزی برای حضور در منطقه، تهیه گزارش و گفتگو با مسئولین محلی مربوطه این مشکل به طور صحیح رصد و حل و فصل شود.

وی گفت: طبق آخرین پیگیری های بعمل آمده طی دستوری وزیر جهادکشاورزی به مهندس صفایی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور جهت خرید گوجه از گوجه کاران به وی ابلاغ شده است.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی پس از مذاکره ای با صفایی اظهار داشت: در سریع ترین وقت ممکن با برنامه ریزی و مذاکره با استان این مشکل پیگیری و حل خواهد شد.

 

تقدیر جمعی از کشاورزان شهرستان "دشتی" از "نماینده جنوب استان در مجلس"

پیگیری های نماینده مردم جنوب استان بوشهر تا جایی پیش رفت که مردم دشتی را وادار به تشکر از وی کرد.

 در این نامه تشکر "جمعی از کشاورزان شهرستان دشتی" به مراتب تقدیر و تشکر خود را از احمدی نماینده جنوب استان اعلام داشتند.

در این نامه آمده است: وقتی نگاه مضطرب کودکی را به دستان پینه بسته پدر می بینی و درخواست معصومانه اش را برای رفع مایحتاج اولیه کودکانه اش و اشک های ریزان پدر، جوابی جز شرمندگی ندارد و حتی امیدی برای پر شدن جیبش، که به کودک معصومش جواب بدهد جز لطف لایزال حضرت احدیت ندارد، این جاست که زحمات بی دریغ و شبانه روزی مردی از همین طبقه معنا پیدا می کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: وقتی همه درب ها بسته و کسی صدای کشاورزان را نمی شنید، صدای غرا و رسای نماینده محترم مردم شریف دیر، کنگان، جم و عسلویه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی جرقه امیدی در دل مستضعفان منطقه و کشاورزان روشن نمود.

کشاورزان شهرستان دشتی در این نامه آورده اند: جناب مستطاب حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ موسی احمدی دامت برکاته ما کشاورزان منطقه دشتی به نوبه خود و بر حسب وظیفه، زحمات بی دریغ و شبانه روزی حضرتعالی را در خرید توافقی گوجه فرنگی توسط دولت که گوشه ای از آلام نیازمندان و کشاورزان را تسکین نمود ارج می نهیم و توفیقات روز افزون حضرتعالی را از ایزد منان خواستاریم.

جمعی از کشاورزان شهرستان دشتی

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false