×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اوباما: نتانیاهو حرفی برای گفتن نداشت

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره ایالات متحده، اعلام کرد که نتانیاهو حرف جدیدی برای گفتن نداشت.

به گزارش "چغادک نیوز"، سی بی اس نوشت: "باراک اوباما» در نخستین واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره، گفت که وی در سخنرانی اش هیچ پیشنهاد و راه حل عملی جایگزین برای مذاکره با ایران ارائه نکرد.

باراک اوباما در کاخ سفید و به هنگام دیدار با وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که سخنرانی نتایناهو را ندیده، اما متن این سخنرانی را خوانده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: نکته تازه ای در سخنرانی بنیامین نتانیاهو نبود. نخست وزیر اسرائیل در خصوص توافق موقت ژنو نیز همین حرف ها را زد.

با این حال باراک اوباما گفته است در خصوص رویکرد ایران در منطقه و حمایت از تروریسم! و همچنین تهدید موجودیت اسرائیل با بنیامین نتانیاهو موافق است.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده است که بر سر مسئله اصلی یعنی چگونگی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی که این کشور را خطرناکتر می کند، با نخست وزیر اسرائیل اختلاف نظر دارد.

اوباما همچینین مدعی شد: موضوع توافقی که هم اینک با ایران مذاکره بر سر آن ادامه دارد، می تواند حرکت برنامه هسته ای ایران را به تعویق بیندازد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره تصریح کرد توافق احتمالی که هم اکنون کشورهای ۱+۵ با ایران در حال مذاکره  بر سر آن هستند، توافق «بدی» است. وی مدعی شد این توافق نه تنها مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای نخواهد شد بلکه راه برای دستیابی به سلاح اتمی را باز خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو همچنین گفته بود که این توافق امنیت اسرائیل و جامعه بین المللی! را به مخاطره می اندازد.

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false