×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
یادواره شهید «کریم رجب‌پور»‌ و ۴۹۰۰ شهید فرهنگی

یادواره شهید «کریم رجب‌پور»‌ شهید شاخص سال ۹۳ بسیج فرهنگیان و ۴۹۰۰ شهید فرهنگی با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، علیرضا رحمانزاده، مدیر فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج فرهنگیان گفت: یادواره شهید شاخص بسیج فرهنگیان در سال ۹۳ و  یادواره  4900 شهید فرهنگی کشور ۱۲ و ۱۳ اسفند به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری و با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌گردد. هدف از اجرای این برنامه معطر کردن فضای تعلیم و تربیت به عطر یاد  شهدای فرهنگی با معرفی شهید «خدا کرم رجب پور» به عنوان شهید شاخص است.

 

وی ادامه داد: ما معتقیدم جامعه برای رشد و تعالی نیازمند به برخی ویژگی ها و الگوی عملی است. جلوه‌های عملی و کامل ایثار و از خود گذشتگی و جهاد در راه خدا را ما به خوبی در سیره عملی شهدای گرانقدر می توانیم ببینیم. لذا شناسایی و معرفی شهدا با هدف ارائه الگوهای مطابق با نیازهای روز جامعه صورت می‌گیرد. امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند ارائه الگوهای رفتاری و معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی به نسل جوان هستیم. 

مدیر فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج فرهنگیان کشور برخی از ویژگی‌های شهید رجب پور را برشمرد و گفت: شهید بزرگوار خدا کرم رجب پور از موثرین و پیشگامان مبارزه علیه رژیم منحوس طاغوت بودند. بعد از پیروزی انقلاب به عضویت کمیته مردمی شهر در آمدند و در قائله کردستان خیلی زود به سنندج رفتند و رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند. وی معلمی سخت‌کوش و فداکار بود و با دلسوزی تمام در روستاهای شهرکرد به تحصیل می‌پرداخت. او مدتی کارشناس تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری بودند. تعهد،ولایت پذیری، زمان شناسی، اقدام به موقع و عمل به تکلیف، و احساس مسئولیت و دلسوزی برای جامعه،لزوم حضور در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب، سخت کوشی و خستگی ناپذیری و .. از جمله ویژگی های برجسته این شهید عزیز است.

 

وی گفت: شهید رجب‌پور علیرغم داشتن دو فرزند خردسال بارها در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور فعال داشت و دلیری‌ها و مجاهدت‌های زیادی از خود نشان داد و در نهایت سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به مقام شهادت نائل آمد.

 

رحمان زاده در پایان بیان داشت: برپایی نمایشگاه موضوعی، تجلیل خانواده شهید خدا کرم رجب پور بعنوان شهید شاخص سال بسیج فرهنگیان، رونمایی از چندین کتاب، نرم افزار و اثر فرهنگی هنری، برگزاری مسابقات فرهنگی و چند عنوان دیگر برنامه‌های جنبی این همایش ملی خواهد بود

دانا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false