پیشروی ارتش عراق از سه محور برای آزادی تکریت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیشروی ارتش عراق از سه محور برای آزادی تکریت

منابع عراقی از پیشروی نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی از سه محور اصلی به سمت شهر تکریت برای پاکسازی نهایی آن از لوث داعش خبر دادند.

به گزارش "چغادک نیوز"، الفرات نوشت: نیروهای امنیتی عراق توانسته اند با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی همزمان با آغاز عملیات بزرگ آزادسازی شهرهای استان صلاح الدین، از سه محور به سمت شهر تکریت پیشروی کرده و بر برخی مناطق این شهر مسلط شوند.

سه محور مهم آزادسازی تکریت

یک منبع امنیتی عراقی در این زمینه گفت نیروهای امنیتی از سه محور در حال پیشروی به سمت تکریت هستند که محور اول به سمت شهرستان الدور و پیشروی به سمت مجتمع مسکونی در آن است.

وی افزود محور دوم پیشروی نیروهای امنیتی به سمت شهرستان طوزخورماتو در شرق شهر تکریت برای ورود به مرکز شهر است به طوری که نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی حرکت برای ورود به منطقه الناعمه را آغاز کرده اند که این منطقه بین شهرستان الطوز و تکریت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد سومین محور پیشروی نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی از پایگاه اسپایکر(همان مکانی که تروریست های تکفیری صدها عراقی را قتل عام کردند) و دانشگاه تکریت است که این نیروها، پیشروی به سمت محله القادسیه در شمال تکریت را آغاز کرده و بر برخی مناطق آن مسلط شده اند.

این منبع امنیتی اظهار داشت پیش بینی می شود که نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی از محور چهارم از طریق منطقه الیوم برای پیشروی به سمت محله الصناعی در  غرب تکریت حرکت کنند.

وی تصریح کرد نیروهای امنیتی به تمام خانواده ها در استان صلاح الدین هشدار داده اند تا پیش از عملیات امنیتی، ناحیه الدور را تخلیه کنند.

حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه یکشنبه با ورود به شهر مقدس سامراء ضمن زیارت حرمین مطهر امامین عسکریین(ع)، آغاز عملیات بزرگ آزادسازی استان صلاح الدین را اعلام کرد. آغاز عملیات بزرگ آزادسازی صلاح الدین در حالی است که پیشتر نیروهای شرکت کننده در این عملیات که حدود سی هزار نفر هستند، آمادگی خود را برای آغاز آن اعلام کرده بودند.

موشک باران مواضع داعش در ناحیه الدور و العلم

خبر دیگر اینکه نیروهای ویژه(کماندویی) وابسته به وزارت کشور عراق از آغاز عملیات موشک باران مواضع مشخصی که وابسته به باندهای تروریستی داعش در ناحیه های الدور و العلم است، آغاز کرده اند که این حملات مقدمه آغاز عملیات استان صلاح الدین از لوث داعش است.

علی القریشی از فرماندهان نیروهای ویژه(کماندویی) عراق تاکید کرد نیروهای امنیتی موشک باران برخی مقرهای باندهای تروریستی داعش را در ناحیه های العلم و الدور آغاز کرده اند.

وی تاکید کرد نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی همچنان به عملیات آزادسازی شهر تکریت بر اساس طرحی که از نظر نظامی و امنیتی در سطح بالایی قرار دارد، ادامه می دهند.

العبادی : با اراده مجاهدان تمام مناطق استان صلاح الدین را آزاد خواهیم کرد/مراقب جان مردم باشید

نخست وزیر عراق تاکید کرد همه ما تحت فرماندهی و اطلاع دولت می جنگیم و این نکته ای است که مراجع دینی هم توصیه کرده اند، ما با همت و اراده مجاهدان، تمام استان صلاح الدین را آزاد خواهیم کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هنگام سفر به سامراء نشستی با فرماندهان امنیتی در فرماندهی عملیات سامراء و فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی در حضور رائد ابراهیم الجبوری استاندار صلاح الدین برگزار کرد.

وی ضمن شنیدن گزارشی از اوضاع امنیتی سامراء و آمادگی ها برای آزادسازی استان صلاح الدین به طور کامل از همبستگی و انسجام نیروهای امنیتی و ملت تمجید کرد و گفت من دستان این افرادی را که از خاک عراق دفاع می کنند، می بوسم، کسانی که برای آزادی کشورشان، جانشان را فدا می کنند.

نخست وزیر عراق همچنین بر ضرورت هوشیاری و احتیاط در تعامل با شهروندان و حفظ جان و اموال و دارایی آن ها تاکید کرد و گفت هدف ما، آزادی مردم است و باید از گسترش دایره اختلافات بپرهیزیم، زیرا اختلافات عادی است.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد نیروهای مبارز با همت و اراده خود تمام استان صلاح الدین را(از لوث داعش) پاکسازی خواهند کرد.

عملیات آزادسازی موصل معادلات را برهم خواهد زد

شبکه خبری المیادین در گزارشی به عملیات بزرگ نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق برای آزادسازی کامل استان صلاح الدین از اشغال گروه های تکفیری از جمله داعش اعلام کرد آزادسازی شهر تکریت از داعش، عملیاتی است که می تواند معادلات را برهم بزند. عملیاتی که در مساحت حدود ۹ هزار کیلومتر مربع از سه محور آغاز شده است.

این شبکه افزود در این عملیات، بیست و هفت هزار نیرو شرکت می کنند که شامل نیروهای امنیتی، نیروهای داوطلب مردمی و عشایر استان صلاح الدین هستند.

این شبکه با اشاره به اینکه ارتش عراق، عملیات نظامی گسترده ای را برای بازپس گیری تکریت و تامین امنیت میان این شهر و سامراء و بغداد در جنوب آغاز کرده است، آورده است تکریت با توجه به جایگاه و موقعیت جغرافیایی آن در مرکز استان صلاح الدین، اهمیت استراتژیک دارد که باعث شده است این شهر به حلقه ارتباطی با استان نینوی در شمال تا موصل و با استان الانبار در غرب و استان کرکوک در شرق تبدیل شود.

آزادسازی تکریت همچنین به ایمن سازی مسیر بغداد تا سامراء و تکریت تا شهر بیجی منجر خواهد شد که بزرگترین پالایشگاه عراق در آن واقع شده است.

المیادین نوشت اگر ارتش عراق بتواند  بر این خطی که در کناره های رود دجله امتداد دارد، مسلط شود، بر شبکه راه های استراتژیک در استان صلاح الدین سیطره خواهد یافت.

بسته شدن جاده اصلی کرکوک به بغداد

خبر دیگر اینکه شبکه المیادین از اقدام نیروهای امنیتی عراق در بستن جاده اصلی مواصلاتی کرکوک به بغداد تا اطلاع ثانوی خبر داد.

بر اساس این گزارش، این اقدام  در پی آغاز عملیات بزرگ آزادسازی استان صلاح الدین صورت گرفته است.

۹ مقر داعش در تکریت در هم کوبیده شد

شبکه الفرات هم از حمله کوبنده نیروهای امنیتی به مواضع گروه تروریستی داعش در شهر تکریت و در هم کوبیده شدن ۹ موضع این گروهک تکفیری خبر داد. الفرات همچنین از ورود نیروهای ویژه و زره پوش ها به شهر سامراء برای پشتیبانی از عملیات آزادسازی صلاح الدین خبر داد.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false