انسداد کامل مرزهای شرقی در سال ۹۴ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انسداد کامل مرزهای شرقی در سال ۹۴

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه ۹۸.۵ درصد مردم کشور پاک هستند و تنها ۱.۵ درصد درگیر اعتیادند، گفت: باید کاری کنیم این ۹۸.۵ درصد کنترل ۱.۵ درصد را بر عهده بگیرند.

به گزارش "چغادک نیوز"، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران و در حاشیه تقدیر از آثار برگزیده حوزه مواد مخدر گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از علم در پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: در همین راستا ما بند ۱۰ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر ابلاغی ایشان را تفسیر و اجرایی کردیم و پژوهش و علم را مبنای کار خود قرار دادیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر امسال چند فیلم موضوع خود را به مواد مخدر اختصاص داده است و چند فیلم دیالوگ‌های مؤثری داشتند که این موضوع نتیجه جلسات ما با اصحاب سینما بود.

وی در ادامه بر تجهیز و همکاری همه مردم در سطوح مختلف در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: باید کاری کنیم که ۹۸٫۵ درصد مردم ما که پاک هستند مدیریت ۱٫۵ درصد معتادان را عهده‌دار شوند.

در ادامه خبرنگاری در مورد برنامه‌های سال آینده ستاد مبارزه با مواد مخدر از وزیر کشور سؤال کرد که وی گفت: برنامه سال گذشته بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شد و امیدواریم که بتوانیم آن را در سال ‌آینده نیز به خوبی و دقیق‌تر اجرا کنیم.

وی به اقدامات حوزه مقابله با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این خصوص اولویت‌بندی و تقسیم‌بندی کشور انجام شد و کنترل مرزها با همکاری سپاه کامل‌تر شد به طوری که سال بعد تمام مرزهای شرقی کشور به کنترل کامل در می‌آید.

به گفته رحمانی فضلی طی سال گذشته از دوربین‌های مدار بسته نیز برای کنترل مرزها استفاده شد و همچنین بهترین مراکز درمانی در مراکز استان‌ها برای استقرار معتادان متجاهر احداث گردید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه صیانت نیز ما ابتدا سعی کردیم که خانواده معتادان را درگیر موضوع کرده و سپس برای شخصی که ترک کرده است ایجاد شغل کنیم به همین منظور صندوق مشترک با بهزیستی و وزارت کار تشکیل دادیم تا بتوانیم منابعی را در اختیار این افراد قرار دهیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سؤال که آیا شما در سینما فیلم‌های فجر را دیده‌اید یا نه گفت: من فرصت نمی‌کنم که به سینما بروم بلکه سی‌دی این فیلم‌ها را گرفتم تا در منزل آنها را ببینم.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false