انتقاد فرناندز از دخالت‌های اسرائیل در پرونده آمیا | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد فرناندز از دخالت‌های اسرائیل در پرونده آمیا

رئیس جمهور آرژانتین ضمن انتقاد شدید از اسرائیل، گفت: اسرائیل علاقه وافری برای اجرای عدالت در زمینه عاملان اصلی بمبگذاری مرکز یهودیان دارد ولی هیچ علاقه‌ای به مجازات عاملان بمب‌گذاری سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس ندارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، آسوشیتدپرس نوشت: کریستینا فرناندز کرشنر رئیس جمهور آرژانتین تصریح کرد: آلبرتو نیسمان -دادستانی که وی را به سرپوش گذاشتن بر روند رسیدگی به پرونده بمبگذاری آمیا متهم کرده بود-، از او به خاطر تلاش هایش در روند رسیدگی به این پرونده تقدیر کرده بود.

کرشنر افزود: در اسنادی که از نیسمان کشف شده یکی در دسامبر و دیگری در ژانویه، وی از اظهارات رئیس جمهور آرژانتین در سازمان ملل در خصوص محاکمه و اجرای عدالت برای کسانی که عاملان اصلی بمب‌گذاری آمیا بوده‌اند، حمایت کرده است.

رئیس جمهور آرژانتین در ادامه گفت: این اسناد بر خلاف اتهاماتی است که نشان می‌دهد من و سایر مقام‌های رسمی آرژانتین سعی بر سرپوش گذاشتن بر روند تحقیقات قضایی مربوط به پرونده بمب‌گذاری آمیا و دست داشتن ایران در این بمب‌گذاری داشته‌ایم.

برخی محافل سیاسی آرژانتین، رئیس جمهور و برخی از مقام‌های رسمی این کشور را به عقد قرارداد نفتی با ایران در ازای سرپوش گذاشتن بر روند رسیدگی قضایی به پرونده بمب‌گذاری آمیا متهم کرده‌اند. ایران نیز به شدت هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده است.

جسد نیسمان ۱۸ ژانویه یعنی یک روز قبل از آنکه قصد داشت جزییات مربوط به اتهامات علیه کرچنر را به کنگره ارائه دهد، در حمام آپارتمانش پیدا شد. مقام‌های آرژانتینی در حال تحقیق در خصوص این مساله هستند که آیا مرگ نیسمان خودکشی بوده یا وی به قتل رسیده است.

رئیس جمهور آرژانتین در ادامه ضمن انتقاد شدید از اسرائیل، گفت: اسرائیل علاقه وافری برای اجرای عدالت در زمینه عاملان اصلی بمبگذاری مرکز یهودیان دارد ولی هیچ علاقه‌ای به مجازات عاملان بمب‌گذاری سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۲ میلادی ندارد که موجب مرگ ۲۹ نفر شد.

وی افزود: چرا رژیم اسرائیل خواستار اجرای عدالت برای آمیا است ولی برای اجرای عدالت در زمینه بمب‌گذاری سفارت خود تلاشی نمی‌کند؟

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false