×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اوکراین ۳٫۶ میلیارد دلار از چین وام می‌گیرد

شرکت نفت و گاز اوکراین اعتبار مالی به ارزش ۳٫۶ میلیارد دلار دریافت خواهد کرد که این وام قابل توجه صرف مدرنیزه سازی سیستم گازرسانی اوکراین شده و صندوق بین المللی پول نیز بازپرداخت آن را تضمین خواهد کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، شرکت ملی نفت و گاز اوکراین قصد دارد از بانک‌های چینی مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار اعتبار مالی دریافت کند.

به گزارش مجله هفتگی «اکسپرت» روسیه، این موضوع را دفتر مطبوعاتی این شرکت تایید کرده است. البته چنین وام سنگینی در شرایط کمبود شدید مالی شرکت نفت و گاز اوکراین، تنها در صورت تضمین صندوق بین المللی پول امکان پذیر خواهد بود.

ضمن اینکه نام بانک چینی فاش نشده است، ولی بر اساس اطلاعات منتشر شده، از هم اکنون مشخص است که این وام برای مدرنیزه سازی استفاده خواهد شد، برای اینکه اعلام شده است که ۶۰ درصد این کمک مالی صرف خرید تجهیزات از چین شده و ۴۰ درصد مابقی نیز صرف خرید تجهیزات از کارخانه‌های داخلی اوکراین خواهد شد.

شرکت نفت و گاز اوکراین به این اعتبار مالی نیاز دارد، برای اینکه صندوق بین المللی پول از دولت اوکراین خواسته تا بطور جدی به مدرنیزه سازی سیستم گازرسانی در این کشور بپردازد. این اعتبار مالی قابل توجه با ضمانت دولتی داده شده و از سال ۲۰۱۶ بازپرداخت آن آغاز خواهد شد. 

پیش از این «آندری کوبیلوف» مدیر عامل شرکت نفت و گاز اوکراین اعلام کرده بود که این شرکت از سال ۲۰۰۹ به این طرف در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و این وضعیت همچنان ادامه دارد. در سال گذشته (۲۰۱۴) در بودجه دولت اوکراین مبلغ ۱۱۰ میلیارد گریونا (حدود یک پنجم بودجه کشور) یارانه دولتی به شرکت نفت و گاز اوکراین اختصاص داده شد که طی یکی دو سال گذشته این مبلغ به دو برابر افزایش یافته است.

در ماه ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۴ درآمد این شرکت از ترانزیت گاز روسیه به کشورهای اروپایی به ۹٫۰۳ میلیارد گریونا کاهش یافت که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۳، حدود ۱۷ درصد کمتر بود.  به همین دلیل این شرکت بدون تضمین صندوق بین المللی پول نمی‌تواند چنین اعتبار مالی هنگفتی را از بانک‌های خارجی دریافت کند.

آمارهای رسمی اوکراین نشان می‌دهد اقتصاد این کشور از زمان سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» در پی تظاهرات‌های مورد حمایت غرب، با سقوط شدید مواجه شده است. رئیس بانک مرکزی اوکراین چندی قبل گفت اوضاع اقتصادی این کشور به بدترین وضع پس از پایان جنگ جهانی دوم رسیده است.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false