انتخاب نام منطقه جدید AFC از روی نام کفاشیان! | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتخاب نام منطقه جدید AFC از روی نام کفاشیان!

دبیرخانه منطقه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاشکند ازبکستان تشکیل می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، پس از ایجاد منطقه جدید در آسیا به اسم آسیای میانه (CAFA) و حضور فدراسیون ایران در این منطقه، طبق هماهنگی‌های موجود مقرر شده است تا دبیرخانه این منطقه جدید در تاشکند ازبکستان تأسیس شود.

پیش از ایجاد منطقه جدید، کنفدراسیون آسیا شامل ۴ منطقه بود که ایران در بین منطقه غرب آسیا و با کشورهای عربی شامل بحرین، عراق، اردن، کویت، لبنان، عمان، فلسطین، قطر، عربستان، سوریه، امارات و یمن قرار داشت که با ایجاد منطقه آسیا میانه، فدراسیون ایران به این منطقه جدید التأسیس در کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوست که این منطقه در حال حاضر داری ۶ عضو از جمله ایران، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان است.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این خبر گفت: نام منطقه جدید به فارسی کافا یا کفا می شود که دوستان به شوخی می گویند این نام را از روی کفاشیان انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد دبیرخانه این منطقه با قول هایی که ازبک ها برای تأسیس زیرساخت های لازم داده اند به این کشور می رسد ضمن اینکه توانایی های مالی ما به اندازه ای نیست که بتوانیم قول های لازم برای احداث زیرساخت های لازم را بدهیم.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false