×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آیت‌الله علم‌الهدی: انقلاب ما استکبار را بدنام کرد

در پیش چشم جهانیان رسوا شده تا آنجا که از هر نقطه دنیا فریاد مرگ بر آمریکا شنیده می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در محل دفتر امام جمعه، اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم قدرت میان دو بخش بلوک شرق و غرب تقسیم شد؛ آنگونه که کشورهای هر حوزه مستعمره قدرت غرب و یا شرق شدند.

وی افزود: البته باید گفت تقسیم‌بندی شرق و غرب تقسیم‌بندی عادلانه‌ای نبود و بر مبنای سلطه و زور انجام گرفت، بنابراین شرق و غرب هر روز در تلاش تثبیت و گسترش قدرت خود بودند، البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که این تثبیت قدرت به همراه به تاراج بردن و غارت کردن منابع انسانی و طبیعی کشورهای مستعمره بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انقلاب اسلامی، سلطه، زور و تقسیم‌بندی‌های ناعادلانه بلوک شرق و غرب را بر هم زد و در حقیقت انقلاب اسلامی مشابه انقلاب پیامبران بستر حاکمیت اسلام را فراهم کرد.

علم‌الهدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معادلات دو بلوک غرب و شرق را درسطح جهانی بر هم زد، یادآور شد: ظهور انقلابی با نام انقلاب اسلامی به این معنا و مفهوم بوده که استکبار و سلطه دیگر توان آن را نداشته که بخواهد ملت‌ها را خفه کند و بر مبنای منافع خود داشته‌های آنان را به تاراج ببرد.

وی تشریح کرد: امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و این بیداری مرهون پیام انقلاب اسلامی است و براساس همین پیام جهانی انقلاب اسلامی، دنیای استکبار در پیش چشم جهانیان رسوا شده؛ تا آنجا که از هر نقطه دنیا فریاد «مرگ بر آمریکا» شنیده می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: انقلاب اسلامی ۳۶ سال پیش آنگونه حرکت خود را آغاز کرد که ابرقدرت شرقی یا همان شوروی نابود شد و امروز هم می‌بینیم که ابرقدرت غرب که همان آمریکاست در حال نابودی است.

علم‌الهدی با اشاره به دستاوردهای مدرنیته در دنیای امروز، توضیح داد: آنچه امروز از مدرنیته پس از ۲۵۰ سال می‌بینیم فقط آدم‌کشی، قتل، غارت و حرکت‌های ضدانسانی بوده، اما مدرنیته نیز خود امروز می‌داند در اهداف خود با شکست مواجه شده است.

وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت و خوشایند اینجاست که همین مسئله توسعه ارتباطات و فناوری تهدیدی برای ابرقدرت‌های غربی بوده؛ تا آنجا که می‌بینیم امروز ارتباطات مرزهای فرهنگی و فکری دنیا را درنوردیده و در حقیقت مرزی وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان متذکر شد: انقلاب ما استکبار را در جهان بدنام و منفور کرد و پیام انقلاب اسلامی در توسعه اسلام و موج اسلام‌گرایی بسیار مؤثر بوده است.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false