وقتی پیشکسوتان پرسپولیس سر کار هستند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وقتی پیشکسوتان پرسپولیس سر کار هستند

در شرایطی از خرید بخشی از سهام پرسپولیس توسط پیشکسوتان گفته می شود که تمامی آن طراحی عابر بانک فوتبال بوده و آنها سر کار هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، حالا که جام ملت های فوتبال آسیا برای ما به پایان رسیده، بار  دیگر تب این رشته در داخل کشور گرم شده که در راس آن واگذاری دو تیم استقلال و  پرسپولیس قرار دارد. اواخر بهمن ماه این دو تیم به فروش می رسد تا پس از سال  ها از کفالت دولت خارج شوند. این می تواند آغازی بر خصوصی سازی فوتبال و سایر  ورزش ها در کشورمان باشد. اما در این بین، وضعیت سرخ ها با پیچیدگی های بیشتری  مواجه است که در نوع خود جالب است.

یکی از مسائل مربوط به این تیم، واگذاری بیست درصد از سهام آن به پیشکسوتان  است که در اصل آن مناقشاتی نیز وجود دارد. به هر حال، قرار است این اتفاق روی  دهد و این درصد، به شرکت پیشکسوتان کهن واگذار شود. اما مواردی در این باره  وجود دارد که با انتشار یک مصاحبه از سوی یکی از فعالان در این زمینه، موجب  نگرانی هایی شده است. در حقیقت این شائبه وجود دارد که تمام این روند در حال  سناریو نویسی توسط عابر بانک فوتبال است. ابتدا باید این صحبت ها را مطالعه رد  تا بتوان نگاهی جدی تر در این باره داشت.

"مقرر گردید ۷۰ درصد سهام شرکت پیشکسوتان کهن به آقای هدایتی یا همان شرکت  هلدینگ استیل آذین ایرانیان واگذار شود. آقای هدایتی هم در قبال آن ۲۰ درصد  سهام باشگاه پرسپولیس را برای شرکت پیشکسوتان خریداری کند. حال در نظر بگیرید ۲۰ درصد سهام باشگاه به شرکت پیشکسوتان واگذار شود، بعد ۷۰ درصد همین شرکت  متعلق به حسین هدایتی است. یعنی ۶ درصد سهام پرسپولیس به پیشکسوتان واگذار می  شود … در نظر بگیرید ۶ درصد سهام باشگاه پرسپولیس متعلق به پیشکسوتان است.

این پیشکسوتان چند نفر هستند؟ ما از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۸ پیشکسوت داریم …"  اینها را امیر عابدینی، مدیرعامل سابق این تیم که اکنون به مغز متفکر هدایتی  تبدیل شده، بر زبان آورده است. البته چه شده که این دو به این نقطه رسیده اند  نیز در جای خود قابل تامل است.
 
 
اما نکته حائز اهمیت این است که پیشکسوتان در این ماجرا ابزاری برای مالکیت  پرسپولیس هستند. عابر بانک فوتبال که تجربه شکست خورده استیل آذین را نیز در  کارنامه دارد، تمام هدفش استفاده ابزاری از قدیمی های این تیم است تا به این  طریق به هدف خود دست یابد. در پایان نیز آنها را کنار می گذارد چرا که در نقشه  طراحی شده از سوی هدایتی، هیچ حقی بر سهام دیده نشده است. با این ماجرا، عملا  پیشکسوتان سر کار قرار گرفته و در پایان نیز حسین هدایتی برنده این ماجرا  خواهد بود. همین نیز نشان می دهد مجریان خصوصی سازی باید با دقت بیشتری عمل  کنند تا مبادا این تیم به ابزاری برای هر شخصی تبدیل شود؛ به خصوص آنها که  امتحان خود را بارها با مردودی پس داده اند.

منبع: شفاف

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false