×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر بوشهر به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر از بهره برداری پروژه احداث مخزن ۲۰هزار متر مکعبی شهر بوشهر با هزینه ۵۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، کیقباد یاکیده عصر شنبه در آئین افتتاح پروژه احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر بوشهر اظهار داشت: از این میزان اعتبار، ۳.۵میلیارد تومان آن هزینه شده که یک میلیارد تومان آن از محل فروش اوراق مشارکت تامین شده است.

وی تامین آب شرب شهر بوشهر، افزایش حجم ذخیره سازی آب به حجم ۲۰ هزار متر مکعب به صورت احداث مخزن غیر تیپ و تامین فشار شبکه آب شهر بوشهر در مناطق تحت پوشش را از اهداف اجرای این طرح خواند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر بیان داشت: هزینه‌های این طرح از محل اعتبارات عمرانی استان تامین شده که شامل هزینه های خرید، اجرای پروژه، آزمایشگاه و دستگاه نظارت است.

یاکیده از دیون ۲۰ میلیارد ریالی پروژه خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث این مخزن در دو قسمت و در دو قرارداد جداگانه صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: طراحی مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی در راستای طرح اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهر بوشهر، به دلیل عدم وجود فضای کافی به منظور طراحی تیپ (مستطیل) به صورت غیر تیپ، با مقطع غیرمستطیل و با ارتفاع بیشتری نسبت به سایر مخازن موجود در تاسیسات آبرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در این مخزن ارتفاع مثبت خالص مکش موجود و مورد نیاز با توجه به وضعیت و مدل پمپ های موچود در ایستگاه پمپاژ در افزایش سطح سیال در مخزن با ارتفاع بیشتری لحاظ شده که در کار گروهی مخزن خلیلی ایجاد نخواهد کرد.

کیقباد یاکیده افزود: حجم عملیات خاکی این پروژه، هفت‌هزار و ۵۰۰ متر مکعب و حجم عملیات بتنی آن، چهار هزار و ۶۰۰متر مکعب در رده‌های مقاومتی مختلف است.

وی بیان داشت: دو مخزن ۴۰ و ۳۰ هزار متر مکعبی قبلا در شهر بوشهر وجود داشت که از فردا این مخزن نیز به جمع آنان افزوده می شود تا به تامین آب این شهر کمک کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۳۰۹ هزار مترمکعب آب در کل استان توزیع می شود.

مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false