×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مخالفت ها با سخنرانی بی بی در کنگره

شماری از سیاستمداران صهیونیست ازنتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواسته اند برنامه خود برا رای سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره لغو کند. استدلال این افراد این است که چنین سخنرانی تأثیر منفی بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

به گزارش "چغادک نیوز"، شاید زمانی که جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو دعوت کرد ‌برای سخنرانی در کنگره به واشنگتن سفر کند، گمان نمی‌کرد این موضوع به جنجالی‌ ترین مسئله در سیاست داخلی و خارجی آمریکا تبدیل شود.

به گزارش جروزالم پست، شماری از سیاستمداران صهیونیست ازنتانیاهو، نخست وزیر  این رژیم خواسته اند برنامه خود برا رای سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره  لغو کند. استدلال این افراد این است که چنین سخنرانی تأثیر منفی بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

شاید زمانی که جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو دعوت کرد ‌برای سخنرانی در کنگره به واشنگتن سفر کند، گمان نمی‌کرد این موضوع به جنجالی‌ ترین مسأله در سیاست داخلی و خارجی آمریکا تبدیل شود. اکنون دامنه این موضوع، از آمریکا نیز فراتر رفته و شمار بسیاری  از سیاستمداران صهیونیست نیز مخالفت خود را با سخنرانی نتانیاهو اعلام کرده اند.

ایساک هرزوگ، رئیس حزب «اتحادیه صهیونیست» که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده، از جمله این منتقدان است.

وی گفته است، بسیاری از مقامات اروپایی و آمریکایی از این که نتانیاهو با اهداف سیاسی تلاش دارد بر موضوع هسته ای ایران تأثیر بگذارد و این موضوع را به چالشی در مقابل رئیس جمهوری آمریکا تبدیل کند، خشمگین هستند.
هرزوگ
هرزوگ افزوده: «زمان آن رسیده که نتانیاهو اعلام کند سخنرانی خود را در کنگره لغو می کند. این سخنرانی که نطفه آن با خطا بسته شده و بخشی از مبارزات انتخاباتی نتانیاهو است، امنیت ساکنان سرزمین های اشغالی و همچنین روابط ویژه ای که رژیم صهیونیستی با آمریکا دارد را به خطر می اندازد». وی گفته است که نتانیاهو نباید امنیت رژیم صهیونیستی را فدای انتخابات کند.

تزیپی لیونی، نامزد حزب اتحادیه صهیونیست در انتخابات پارلمانی و وزیر سابق دادگستری، از دیگر افرادی است که از نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و با اشاره به تصمیم معاون رئیس جمهوری آمریکا برای عدم شرکت در سخنرانی نتانیاهو، گفته  است که غیبت بایدن نشانگر میزان تمایل نتانیاهو برای بدست آوردن منافع شخصی، به جای اندیشیدن درباره مصلحت رژیم  است.
لیونی
شلی یاچیموویچ، نماینده حزب کارگر در کنست  نیز گفته بی بی با تصمیم برای سخنرانی در کنگره، انگشت خود را در چشم باراک اوباما فرو کرده است. وی گفته است: «من از نتانیاهو می خواهم سخنرانی خود را لغو کند. اگر وی نگران است که به خاطر این کار مورد تمسخر قرار بگیرد، من متعهد می شوم اگر او کار صحیح را انجام دهد، ما در مبارزات انتخاباتی خود  واکنشی علیه او انجام ندهیم».

زاهاوا گالئون، از نمایندگان دیگر کنست و رهبر حزب «مِرتز» نیز گفته است، سخنرانی نتانیاهو نه تنها به روابط آمریکا و صهیونیست ها  لطمه می زند، بلکه توانایی مارا  برای تأثیرگذاری بر موضوع هسته ای ایران  نیز کاهش خواهد داد.

وی گفت: نخست وزیر که از صبح تا شب درباره تهدید ایران صحبت می کند حاضر است جایگاه اسرائیل  را فدای مبارزات انتخاباتی خود کند.

گالئون افزود: در پی تصمیم بایدن برای شرکت نکردن در سخنرانی نتانیاهو، وی با شماری از مقامات ارشد آمریکایی صحبت کرده است و آن ها گفته اند اگر که نتانیاهو سخنرانی خود را تا بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی  به تعویق بیندازد، خود آن ها از نامزد پیروز در انتخابات دعوت خواهند کرد با احترام در کنگره حاضر شده و سخنرانی کند؛ بدون این که بحران دیپلماتیک و یا بایکوت این سخنرانی پیش بیاید.

یائیر لاپید، رهبر حزب «یش آتید» نیز در جریان یک سخنرانی گفته سفر نتانیاهو به آمریکا، موجب آسیب جدی به روابط استراتژیک با ایالات متحده خواهد شد و این اقدام تنها برای کسب چند رأی بیشتر در انتخابات انجام می شود.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، در پی اعلام تصمیم سناتورهای دموکرات و همچنین معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم شرکت در سخنرانی نتانیاهو، انتقادات از این تصمیم نتانیاهو در داخل رژیم صهیونیستی  شدت گرفته و سیاستمداران این رژیم به طور روزافزونی مخالفت خود را با اقدام نتانیاهو اعلام می کنند.

منبع: شبکه خبر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false