جاسوسی آلمان از ۲۳۰۰۰ ارتباط اینترنتی و تلفنی در سال ۲۰۱۳ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جاسوسی آلمان از ۲۳۰۰۰ ارتباط اینترنتی و تلفنی در سال ۲۰۱۳

یک نشریه آلمانی با استناد به اطلاعات اداره فدرال دادگستری آلمان از جاسوسی سازمان های امنیتی آلمانی از ۲۲۹۱۷ ارتباط تلفنی و اینترنتی در سال ۲۰۱۳ به منظور اثبات برخی جرائم خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، بر اساس گزارشی از نشریه بیلد در سال ۲۰۱۳ به منظور اثبات جرم و بر اساس دستور سازمان های تحقیقات جرائم  آلمان ۲۲۹۱۷ ارتباط اینترنتی و تلفنی در آلمان مورد جاسوسی قرار گرفته است.

نشریه بیلد آلمان با استناد به اطلاعات اداره فدرال دادگستری آلمان گزارش داد که در سال ۲۰۱۳، ۱۹۶۷۰ تلفن موبایل، ۵۰۳۳ کامپیوتر و ۳۲۷۱ خط تلفن ثابت در آلمان مورد جاسوسی قرار گرفته است. در اکثر موارد مسئله اثبات جرم برای باند سرقت، قتل و تقلب به عنوان دلیل این جاسوسی ها مطرح شده است.

چندی پیش نیز نشریه دی سایت در گزارشی نوشت: سازمان اطلاعات امنیت آلمان (BND)   روزانه ۲۲۰ مکالمه تلفنی را شنود کرده و در برخی موارد اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار سازمان های جاسوسی آمریکایی از جمله آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می داده است.

 بر اساس این گزارش این اطلاعات از ۵ مرکز مختلف در سرتاسر آلمان جمع‌‌آوری می‌شود. بخش عمده‌ای از اطلاعات طی چند هفته پاک می‌شود اما تقریبا یک درصد از تماس‌های خارجی نگهداری شده و برای تحلیل کردن بایگانی می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات امنیت آلمان (BND) ظاهرا انتقال داده‌ها به آژانس امنیت ملی آمریکا که در قالب عملیاتی موسوم به "ایکونال" انجام می‌گرفته است، با کمک دفتر صدر اعظم آلمان محقق می‌شده است.

در قالب این عملیات سازمان اطلاعات امنیت آلمان از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ اطلاعاتی را از یک مرکز مهم اینترنتی در فرانکفورت به آژانس امنیت ملی آمریکا منتقل می‌کرده است.

تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false