انتقاد استاد قرآن از تلفن و فکس فتنه‌گران در زندان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد استاد قرآن از تلفن و فکس فتنه‌گران در زندان

مفسر قرآن کریم با بیان این‌که در زندان نباید امکانات ارتباطی مانند تلفن و فکس در اختیار فتنه‌گران قرار گیرد، گفت: با افرادی که قصد فتنه‌گری و اخلال در نظام اسلامی را دارند نباید مدارا کرد بلکه با همه ابزار و امکانات باید سد راه آنها شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،

ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن کریم، شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد زینبیه بلوار امین قم برگزار شد، با اشاره به آیه «مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ ناراً فَلَمَّا أَضاءَتْ ما حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَ تَرَکَهُمْ فی ظُلُماتٍ لا یبْصِرُونَ» گفت: منافقان همانند کسانی هستند که آتشی برافروختند و چون پیرامونشان را روشن ساخت، خدا نورشان را از میان می‌‌برد و آنان را در تاریکی‌هایی که چیزی نمی‌دیدند رها می‌کند.

بهرام‌پور بیان کرد: برخی مفسران در تفسیر این آیه آورده‌اند منافقیان به سبب ایمان که ندارد، دارای نور کمی هستند و خداوند این نور هدایت را از آنان می‌گیرد، در حالی که آن‌ها هیچ نور ندارند و همیشه در تاریکی و ظلمات به سر می‌برند و خداوند توطئه و فتنه‌هایی که آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند را از بین می‌برد.

وی به خطر ایجاد گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه و از بین بردن گرایش جوانان اروپایی به اسلام گروه تکفیری داعش را ایجاد کرد ولی همین گروه سبب اتحاد میان شیعیان و اهل سنت شده است.

مفسر قرآن کریم ابراز کرد: جنایت‌های گروه‌های تکفیر و داعش سبب شده است که گرایش اروپایی‌ها به اسلام کمرنگ شود و حتی برخی از آن‌ها که تمایل به مسلمانی داشتند از اسلام روی‌گردان شوند.

وی به بیان فرازهای از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی پرداخت و گفت: نامه ایشان به جوانان اروپایی و دعوت آن‌ها به شناختن اسلام از منابع اصلی و قرآن و اعتماد نکردن آن‌ها به رسانه‌ها، توطئه استکبار جهانی علیه اسلام را خنثی کرد و به زودی جوانان و مردمان کشورهای اروپایی به سیاستمداران و رسانه‌هایشان بی‌اعتماد می‌شوند.

بهرام‌پور به تفسیر آیه «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْی فَهُمْ لا یرْجِعُونَ» پرداخت و گفت: انسان به وسیله گوش و چشم، علم را می‌آموزد و از طریق زبان علم را آموزش می‌دهد، هنگامی که این سه عنصر در انسان مختل شود، فرد نمی‌تواند علم را بیاموزد و آن را بازنشر دهد.

مفسر قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در این آیه منافقین را افراد کر، کور و لال معرفی کرده است که توان شنیدن حق را ندارند و نمی‌خواهند آن ‌را بازگو کنند و هیچ زمانی نشانه‌های حق را نمی‌بییند، همیشه در گمراهی به سر می‌برند و به ایجاد فتنه‌گری و توطئه می‌پردازند.

وی بیان کرد: متأسفانه رییس‌جمهور دولت اصلاحات در جلسه‌ای بیان کرده است که ما باید تمام کسانی از ایران به کشورها خارجی رفته‌اند را به ایران بازگردانیم و از تفکرها و خدمات آن‌ها استفاده کیم و با استدلالمان آن‌ها را قانع به همکاری با نظام کنیم.

بهرام‌پور تصریح کرد: برگشت منافقان به ایران سبب شد که آن‌ها با تولید ۱۵ روزنامه زنجیره‌ای به مقدسات اسلامی توهین و عقاید جوانان نسبت به اسلام را کمرنگ کنند و سبب تخریب چهره‌های شاخص انقلاب شوند.

وی در ادامه گفت: افرادی هم که بدون قصد و غرض در مبانی اسلام مانند حکم قصاص شبهه دارند، بهتر است در جلسه‌ای که با حضور علمای اسلام همچون آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جوادی برگزار می‌شود، به شبهه‌ها آن‌ها پاسخ داده شود.

 مفسر قرآن کریم ابراز کرد: با افرادی هم که قصد فتنه‌گری و اخلال در نظام را دارند نباید مدارا کرد بلکه نظام اسلامی با همه ابزار و امکانات سد راه آن‌ها شود و اجازه اغتشاش‌گری و فتنه‌گری به منافقان را ندهد.

بهرام پور اظهار کرد: فردی در روز عاشور به مقدسات توهین کرده و محکوم به زندان شده است، چرا در زندان در اختیار وی فاکس و تلفن قرار داده‌اند تا بتواند به فتنه‌گری‌هایش ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری رسا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false