×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تعیین مجازات برای فهرستی از داروهای اعتیادآور

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تعیین مجازات برای فهرستی از داروهای اعتیادآور خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست مشورتی، آموزشی و منطقه‌ای مدیریت مصرف مواد شبه ام‌فتامینی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: موضوع مشارکت اجتماعی در حوزه اعتیاد مهم است و ما باید در کشورمان از مردم کمک بگیریم.

وی ادامه داد: مهمترین نمود مشارکت‌های مردمی ان.جی.او ها هستند که هم اکنون به تعداد دو هزار و ۲۰۰ مرکز در زمینه کاهش آسیب، پیشگیری و درمان اعتیاد فعالیت می‌کنند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی سازمان‌های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب اعتیاد نسبت به سال گذشته، افزود: با ۸۹ درصد از سازمان‌هایی که به صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت می‌کردند برخورد شد و فعالیت آنها در مسیر قانونی قرار گرفت.

جزینی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های عمده در جهان مصرف روانگردان‌ها است که در اولویت برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد. از یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور ۲۶ درصد از مواد روانگردان استفاده می‌کنند.

وی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم لیست داروهای اعتیادآور بود که اخیراً بعد از سه سال در کمیته قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام سه فهرست از آن به تصویب رسید و بنابرآن مجازات‌ها تعیین شده است. فهرست اول مشمول بند ۸ و فهرست دوم و سوم مشمول بند ۴ و ۵ قانون مجازات می‌شود.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false