×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نتانیاهو و ادامه دردسرهای یک دعوت مشکوک

بنیامین نتانیاهو بنا بر دعوت رهبران کنگره آمریکا برای ایراد سخنرانی به کپیتال هیل دعوت شده اما به دلیل مخالفت کاخ سفید، انتقادات فراوانی متوجه وی شده به طوریکه برخی معتقدند «بی بی» گمراه شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، گویا دردسرهای ایجاد شده برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خصوص برنامه سفر وی به آمریکا برای ایراد سخنرانی در کنگره پایان ندارد و در جدیدترین انتقادها «زاخی هانگبی» معاون وزیر امور خارجه اسرائیل، اعلام کرده که معتقد است «جان بونر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کپیتال هیل وی را گمراه کرده است. 

رویترز با اشاره به انتقاداتی که در روزهای اخیر به دلیل تصمیم نتانیاهو برای سفر به آمریکا متوجه وی شده احتمال لغو و یا به تعویق افتادن این سخنرانی را مطرح کرده است. 

صندلی های خالی در انتظار بی بی 

این وضعیت در حالی است که «پولیتیکو» از برنامه دموکرات های حاضر در کنگره برای حضور نیافتن در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره خبر داده است. 

بر اساس گزارش پولیتیکو به احتمال زیا در حدود ۲۰ نفر از دموکرات های حاضر در کنگره و تعدادی از جمهوریخواهان تصمیم دارند تا در روز سخنرانی نتانیاهو در کنگره، در کپیتال هیل حاضر نشوند. 

این وضعیت در حالی است که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز برنامه ای برای دیدار با نتانیاهو در زمان سفر وی به واشنگتن ندارد و روز گذشته نیز اعلام شد که «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز به احتمال زیاد در جلسه سخنرانی نتانیاهو حاضر نمی شود. 

روزنامه کریستین ساینس مونیتور با اشاره به این موضوع می نویسد: نتانیاهو در تاریخ سوم مارس در کنگره سخنرانی خواهد داشت اما گوبا در آن تاریخ جو بایدن در آمریکا حضور ندارد. 

حاضر نشدن هیچ یک از کارمندان کاخ سفید در این سخنرانی و همچنین وجود صندلی های خالی به دلیل غیبت سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه می تواند یک شکست دیپلماتیک برای نتانیاهو محسوب شود و بر خلاف آنچه انتظار می رود این سخنرانی به جای آنکه موجب افزایش آرای نتانیاهو در روز انتخابات سرزمین های اشغالی شود باعث کاهش آرای وی و شکست او شود.

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false