×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
درخواست جامعه کشتی از رئیس جمهور

متن درخواست بیش از هزار نفر از پیشکسوتان، مربیان و کشتی گیران حاضر در رقابت های عمومی، از رئیس جمهور ایران که در سالن رقابت های بزرگترین مسابقات کشتی جهان خوانده شد، منتشر شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، بزرگترین مسابقات کشتی دنیا (رقابت های عمومی) گرامیداشت دهه مبارک فجر در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در دو رشته آزاد و فرنگی روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه بر روی ۱۵ تشک و در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

در عصر روز دوم این رقابت ها متن درخواست بیش از هزار نفر از جامعه کشتی شامل پیشکسوتان، مربیان، سرپرستان و کشتی گیران حاضر در سالن مسابقات از دکتر حسن روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، در مورد حمایت از ورزش ملی کشور کشتی، برای حاضران خوانده شد.

متن این درخواست به شرح زیر است:

با سلام

احتراما، کشتی ورزش ملی و پرافتخارترین ورزش ایران در تمامی دوره های المپیک، جهانی، بازی های آسیایی و … بوده است.

این ورزش پرافتخار همواره از سوی عموم مردم ایران حمایت شده و پهلوانان و قهرمانان افتخار آفرینش با اتکاء به لطف خداوند و حمایت مردم شریف ایران، به بالاترین سکوهای افتخار المپیک، جهانی و قاره ای دست یافته و انشاالله از این به بعد نیز دست خواهند یافت.

جناب آقای دکتر روحانی، متاسفانه علیرغم بار سنگین مسئولیت این ورزش و انتظار به حق مردم عزیزمان از این ورزش تاریخی و پهلوانی در میادین بزرگ بین المللی، حمایت های موجود، متناسب با جایگاه آن نیست.

استحضار دارند، مسئولیت این ورزش کهن، بسیار سنگین تر از آن است که منابع محدود وزارت ورزش و جوانان پاسخگوی آن باشد. جامعه بزرگ کشتی انتظار دارد حمایت های مدیریتی سه دهه گذشته در دولت تدبیر و امید نیز ادامه یافته و قوت بیشتری بگیرد.

جناب آقای دکتر روحانی حمایت های حضوری و مدیریتی روسای جمهور محترم پیشین، که از حداقل دیدار ارزشمند و البته اختصاصی، پس از کسب هر یک از مقام های فاخر جهانی از سوی قهرمانان بزرگ کشتی شروع و به حمایت های جدی تری ختم می شد، در یک سال گذشته و علیرغم کسب نتایج فاخر مضاعف نسبت به گذشته، بسیار کم رنگ شده است.

جناب آقای رئیس جمهور، خانواده بزرگ کشتی حق دارد نگران باشد، البته جامعه کشتی به مشکلات دولت تدبیر و امید و تحریم های غیرمنصفانه و شرایط دشوار اقتصادی واقف است، اما المپیک ۲۰۱۶ نزدیک است و کشتی تنهاست… حمایت های وزارت ورزش و جوانان با تعدد ورزش هایی که در عرصه قهرمانی دارد پاسخگوی حمایت از ورزش ملی کشور نیست و ورود جدی و حمایت کامل جناب عالی را طلب می کند.

جناب آقای رئیس جمهور کشتی ورزش ملی است… متعلق به مردم و تاریخ ایران است، لطفا اجازه ندهید در دولت تدبیر و امید، مظلومیت تاریخی این ورزش باستانی آن را از حداقل توجهات مدیریت کلان کشور هم محروم سازد.

امروز چشم جامعه ورزش و اهل کشتی به شما دوخته شده است و ما مطمئن هستیم که حضرت عالی با آن سوابق ارزشمند مدیریتی و با وجود همه مشکلات پیش رو، حمایت از کشتی و به تبع آن افتخارآفرینی در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را در اولویت قرار خواهید داد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false