آغاز طلایی عاشورزاده در سال ۲۰۱۵ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آغاز طلایی عاشورزاده در سال ۲۰۱۵

فرزان عاشورزاده با پیروزی برابر تکواندوکار بلژیکی موفق به کسب مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم تورنمنت بین المللی امارات شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، در پایان نخستین روز از تورنمنت بین المللی امارات (G1) که از صبح امروز (پنجشنبه) در سالن فجیره امارات آغاز و دقایقی پیش به پایان رسید، فینال رقابت های وزن ۵۸- کیلوگرم را فرزان عاشورزاده و ˈسی محمد کتبیˈ از بلژیک (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا و مدال برنز المپیک نوجوانان نانجینگ) برگزار کردند که در پایان ۳ راند مبارزه جذاب و دیدنی این دو تکواندوکار، در نهایت عاشورزاده با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و اولین مدال طلای خود در سال ۲۰۱۵ را بدست کرد.

فرزان عاشورزاده، قهرمان بازی های آسیایی اینچئون، برای رسیدن به فینال این رقابت ها، پس از یک دور استراحت؛ برابر ˈمحمد فیضˈ از افغانستان، ˈباخروم خلفˈ از تاجیکستان و ˈبن صلاحˈ از بلژیک، به ترتیب با نتایج ۱۲ بر یک، ۱۶ بر صفر و ۸ بر ۴ به برتری دست یافته بود.

تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با کسب این مدال طلای ارزشمند ۱۰ امتیاز به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیکی اضافه کرد.

پیش از عاشورزاده، فرزاد عبدالهی موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شده بود. فینال رقابت های وزن ۸۰- کیلوگرم، بین فرزاد عبدالهی و ˈارون کوکˈ از جزایر مان (نفر اول رنکینگ المپیک و قهرمان اروپا) روز پنجشنبه برگزار شد که در پایان مبارزه نزدیک این ۲ تکواندوکار، ˈارون کوکˈ در راند طلایی به برتری رسید و فرزاد عبدالهی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

عبدالهی برای رسیدن به مرحله فینال، ابتدا ˈنبیل تلالˈ از اردن را ۱۵ بر ۷ برد، سپس ˈلوو ستˈ از نروژ را ۸ بر ۳ شکست داد و در ادامه و در مرحله نیمه نهایی ˈریچارد اوریمانˈ دیگر نماینده نروژ را ۱۱ بر ۱۰ از پیش رو برداشته بود.

همچنین در دیگر رقابت های روز نخست، ابوالفضل یعقوبی نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان به مدال برنز این رقابت ها رسید. وی پس از یک دور استراحت به مصاف ˈبختیار کازیبیکˈ از قزاقستان رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۲ به برتری رسید، سپس ˈاصلانˈ از قزاقستان را ۴ بر ۲ برد و در مرحله نیمه نهایی رو در روی ˈسی محمد کتبیˈ از بلژیک (دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا و مدال برنز المپیک نوجوانان نانجینگ) قرار گرفت و ۷ بر ۳ نتیجه را واگذار کرد تا به مدال برنز این رقابتها دست پیدا کند.

فردا (جمعه) و در دومین روز این رقابت ها، هادی مستعان، علیرضا نصرآزادانی و مسعود حجی زواره نمایندگان ایران خواهند بود.

منبع: فدراسیون تکواندو

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false