×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نارضایتی مردم از عملکرد وزارت ارشاد/ نباید مردم را ناراحت کنیم

یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به نارضایتی مردم از برخی اقدامات وزارت ارشاد، گفت: دیده می شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش‌های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می‌گذارد.

به گزارش "چغادک نیوز"،   به نقل از مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران بیان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر اوضاع خوبی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تیم ایران مدت زیادی است که در حال مذاکره است بیان کرد: بارها شده وزرای خارجی کشورهای غربی به مذاکره با وزیر امور خارجه ما پرداخته‌اند و این سئوال پیش می‌آید که به کدام مذاکره این همه اهمیت داده شده است.

این مرجع تقلید افزود: اگر ایران و برنامه‌های ما برای آنان این همه اهمیت نداشت آیا غربی‌ها حاضر به مذاکره با ما بودند؟

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه  باید در مقابل زیاده خواهی آنان نیز ایستادگی کنیم، بیان کرد: غربی‌ها روی مذاکرات با یاران سرمایه گذاری کرده‌اند و می‌دانند که شکست به نفع آنان نیست و اگر آنها به ایران امتیازهای معقول بدهند صدای اسرائیل بلند می‌شود.

این استاد درس خارج فقه حوزه بیان داشت: لذا ما باید متوجه این موضوع باشیم که مقام کشور ما به حدی در جهان رسیده است که از لحاظ کشورهای غربی ایران دارای جایگاه بسیار مهمی است که آنها همه جمع می‌شوند و با وزیر امورخارجه کشور ما به مذاکره می‌پردازند.

وی افزود: در گذشته اینگونه نبود که مذاکره‌ای در میان باشد بلکه شاه دستورات را از بالا می‌گرفت و هرچه غرب خواستار بود را اجرا می‌کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه ضمن تبریک دهه فجر افزود: ۳۶ سال قبل انقلاب در ایران پیروز شد و اگر نگاه بی طرفانه ای داشته باشیم به خوبی متوجه می‌شویم که انقلاب نقشه سیاسی و اجتماعی منطقه را بر هم زد.

وی ادامه داد: در جریان انقلاب تمامی گروه‌ها منافع جناحی خود را فدای انقلاب کردند و با فداکاری‌های فراوان انقلاب به ثمر نشست.

منافع شخصی فدای منافع عمومی شود

این استاد حوزه ادامه داد: در حال حاضر نیز اگر همدلی و اتحاد باشد و منافع شخصی را فدای منافع عمومی کنیم پیروز هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به شرایط رژیم اسرائیل در قبل و بعد از انقلاب اشاره و بیان کرد: پیش از انقلاب رژیم اسرائیل بر منطقه حاکمیت داشت و در جنگ ۶ روزه‌ای نیز توانست مناطقی از برخی کشورها را تصرف کند اما در سال‌های اخیر شاهدیم این کشور در جنگ غزه و در مقابل حزب الله توانایی مقاومت ندارد و اکنون ذلیل ترین ایام برای این کشور در حال رقم خوردن است.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن توصیه به رسانه‌ها برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب و عوامل پیروزی بیان کرد: باید جوانان به چشم خود این عوامل و دستاوردها را شاهد باشند تا برای حفظ آنها انقلاب تلاش کنند.

وی در ادامه نیز در سخنانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: اخیرا دیده شده که وزارت فرهنگ و ارشاد ارزش‌های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می‌گذارد.

مردم از اقدامات وزارت ارشاد شکایت دارند

استاد درس خارج فقه حوزه با بیان اینکه داد مردم از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلند شده است، گفت: شکایت‌های فراوانی پشت سر هم به دفتر ما می‌رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش‌های انقلاب را زیر پا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه نباید مردم را ناراحت کنیم، بیان داشت: نارضایتی مردم نتیجه خوبی برای کشور نخواهد داشت.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وزارت ارشاد به مسائل بی اهمیت می‌پردازد بیان کرد: مردم از ما می‌خواهند که در این زمینه صحبت کنیم و لذا من نیز در این زمینه اشاره‌ای داشتم و امیدوارم که بیدار شوند و به دنبال رضایت مردم باشند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false