×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
خودکفایی کشور در تهیه پلاسما

مدیرعامل انتقال خون ایران گفت: هم‌اینک در زمینه تهیه پلاسما به‌عنوان یکی از فرآورده‌های خونی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی‌اکبر پورفتح‌الله در مراسم قدردانی از خیرین انتقال خون در جهرم، گفت: طی ۱۰ ماه امسال بالغ بر ۱۵۰ هزار لیتر پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور تهیه شده است.

وی اضافه کرد: این میزان پلاسما نتیجه تبدیل ۷۵۰ هزار واحد خون بوده که با ارسال آن به معتبرترین مراکز اروپایی به فرآورده‌های مختلف خونی تبدیل و برای رفع نیاز مراکز درمانی داخلی، در سراسر کشور توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: خون و فرآورده‌های خونی ایران به دلیل دقت در آزمایش‌های قبل از اهدا و شیوه اهدا، در سطح جهان از کیفیت بالایی برخوردار دارد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت سازمان انتقال خون تاکنون، بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی اهدا خون داشته‌اند، فرآینده اهدا خون در سراسر جهان را اقدامی داوطلبانه خواهد و گفت: سازمان انتقال خون واسطه میان ایثارگرترین و نیازمندترین افراد جامعه است.

پورفتح‌الله از بیماران هموفیلی و تالاسمی به عنوان دو دسته از کسانی که زندگی آنان وابسته به خون است یاد و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد مبتلا به هموفیلی در کشور داریم که اکنون وارد دهه پنجم زندگی خود شده‌اند و اخیرا جشن تولدشان را در سازمان انتقال خون ایران برگزار کردند.

این مقام مسئول گفت: با اهدای مستمر خون می توان جلو بیماری‌های قلبی را گرفت و اهدای خون پیوند ویژه‌ای با مجامع مذهبی دارد و جهرم نیز با جایگاه ویژه‌ای که دارد می‌تواند به قطب اهدای خون کشور تبدیل شود.

پورفتح‌الله از مفاهیم عدالت در جامعه را سازمان انتقال خون دانست و خاطرنشان کرد: به سبب مستندسازی، کیفی سازی و آزمایش های مکرر خون و فراورده های خونی در کشور، خون و فرآورده های آن در اقصی نقاط ایران به طور یکسان و با کیفیت عالی به نیازمندان تزریق می‌شود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false