×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کمک میلیاردی به هاشمی رفسنجانی برای مبارزه با شاه

آنگونه که آقای هاشمی می‌فرمود، ایشان در آن زمان حدود یک میلیارد تومان از ثروتش را برای اینگونه فعالیت‌ها کنار گذاشته بود و به تدریج آنها را تبدیل به دلار کرده، به خارج می‌فرستاد.

به گزارش "چغادک نیوز"، بسیاری از کمک‌های مالی قبل از انقلاب توسط آقای هاشمی رفسنجانی تهیه می‌شد و ایشان با روابطی که داشتند کمک‌های زیادی به طرفداران انقلاب اسلامی می‌کردند. علی جنتی در بخشی از خاطرات خود به کمک میلیاردی اشاره می‌کند که جزییات آن را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

کمک میلیاردی به هاشمی رفسنجانی برای مبارزه با شاه

آقای هاشمی ملاقات‌هایی با این آقایان [بنی صدر، قطب زاده، حسن حبیبی] داشت و آنها را ترغیب می‌کرد که بنیادی را برای حمایت از دانشجویان مسلمان و همچنین حمایت از مبارزات سیاسی داخل کشور پایه‌گذاری کنند.

… پس از آن صحبت کمک مالی به این بنیاد شد که آقای هاشمی اظهار داشت: فردی در ایران که بسیار ثروتمند است و حاضر شده بخش عمدۀ ثروتش را به خارج از کشور منتقل کند و در اختیار فعالیت‌های مبارزاتی قرار بدهد. آن زمان ما ایشان را به اسم مستعار «ایثاری» می‌شناختیم. هیچ وقت ایشان را ندیدم، اما بر اساس ارتباطی که برقرار شد، ایشان حسابی در لندن باز کرده، به آنجا پول حواله می‌کردند که برای بنیاد و نیز مبارزاتی که در خاورمیانه، دمشق و لبنان بودند استفاده می‌شد.

کمک میلیاردی به هاشمی رفسنجانی برای مبارزه با شاه

بعد از پیروزی انقلاب که به ایران آمدم، متوجه شدم که آقای ایثاری، همان مرحوم مصباح است که تولیت آستانۀ قم را بر عهده داشت. شاه وی را عزل کرد و فرد دیگری را منصوب کرد که از نظر علما غیرمشروع بود. …. آنگونه که آقای هاشمی می‌فرمود، ایشان در آن زمان حدود یک میلیارد تومان از ثروتش را برای اینگونه فعالیت‌ها کنار گذاشته بود و به تدریج آنها را تبدیل به دلار کرده، به خارج می‌فرستاد.[۱]

مشرق

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false