×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وزارت کشور مرجع صدور مجوز امر به معروف برای سازمان‌های مردم‌نهاد شد

ایندگان مجلس وزارت کشور را مجاز کردند برای سازمان‌های مردم‌نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، مجوز صادر کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، نمایندگان مجلس شورای اسلایم در جلسه علنی صبح امروز پارلمان ایرادات شورای نگهبان به مواد دیگری از طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد بررسی قرار دادند و ماده ۱۶ این طرح را اصلاح کردند.

بر اساس این مصوبه مجلس، ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در این قانون ستاد نامیده می‌شود به منظور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، سیاست‌گذاری، تعیین اولویت‌ها، ترویج و آموزش، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای سایر وظایف اقدام می‌کند.

وکلای ملت در تبصره یک این ماده نیز مقرر کردند وزارت کشور پس از کسب نظر ستاد نسبت به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، اقدام می‌کند.

بهارستان‌نشینان همچنین در تبصره ۲ این ماده مصوب کردند ستادهای استانی و شهرستانی می توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تایید مراتب را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداری، فرمانداری، به بخشداری ارسال کنند. هر گاه مراجع یاد شده بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع این تبصره و تبصره یک استنکاف کنند، مستنکف مستوجب مجازات موضوع ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی است.

طبق تبصره ۳ ماده مذکور ستاد موظف خواهد بود اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را پیگیری کنند.

طبق تبصره ۴ نیز مقرر شد وظایف ستاد نافی مسئولیت‌های وزرا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوای سه‌گانه، مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده نمی‌باشند.

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false