عدم توافق ایران و آمریکا بر سر سانتریفیوژها | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
عدم توافق ایران و آمریکا بر سر سانتریفیوژها

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که هنوز با ایران بر سر مسائل فنی مربوط به تعداد و قدرت سانتریفیوژها به توافق نرسیده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از سایت اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز به میان خبرنگاران آمد و اهالی رسانه را در جریان مواضع دولت متبوعه‌اش در خصوص آخرین تحولات بین‌الملل قرار داد.

سوال ایرانی این جلسه به خبر امروز آسوشیتدپرس مربوط می‌شد که به نقل از دیپلمات‌ها گفته بود ایران و آمریکا در حال مصالحه بر سر سانتریفیوژها هستند.

منابع این خبر مدعی شده بودند که این توافق حول عدم کاهش تعداد و در عین حال، کاهش قدرت سانتریفیوژهای ایرانی متمرکز خواهد بود.

خانم ساکی در واکنش به این خبر گفت که «هنوز جنبه‌های فنی این قضیه مورد توافق طرفین قرار نگرفته و قطعه‌های زیادی از پازل توافق باقی مانده است.»

خانم سخنگو به خبر کشته شدن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی هم اشاره کرد و این اقدام داعش را محکوم کرد.

داعش امروز ویدئویی منتشر کرد که در آن، خلبان اسیر اردنی را در کنار یک ساختمان مخروبه برد و در تلافی بمباران نیروهای خود توسط جنگنده‌های ائتلاف، ابتدا معاذ را در قفس زنده زنده آتش زد و در انتها با لودر، آوار بر سر وی ریخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اقدام داعش را شدیداً محکوم کرد و گفت که آمریکا و اردن کماکان به عنوان دو متحد استراتژیک در کنار هم می‌ایستند.
 

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false