علت صدور ۹ میلیون دفترچه بیمه | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
علت صدور ۹ میلیون دفترچه بیمه

وزیر بهداشت با اعلام اینکه مشکلات زیادی در بخش بهداشت و درمان داریم، توجه رئیس جمهور به حوزه سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: آقای رئیس جمهور، مکرر در مورد سلامت مردم صحبت می کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، دکتر سید حسن هاشمی در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان که دوشنبه شب در تالار وحدت برگزار شد، اظهارداشت: خوشبختانه رئیس جمهور، یکی از اولویت ها را کمک به حوزه سلامت تشخیص داده اند و فکر نمی کنم تا حالا رئیس جمهوری، این قدر نسبت به این حوزه توجه نشان داده باشد.

وی با عنوان این مطلب که دولت یازدهم وارث مشکلات زیادی است، افزود: آمار سرطان در کشور طی ۱۵ سال آینده ۷۰ درصد افزایش می یابد.

هاشمی ادامه داد: هرچند سونامی سرطان نداریم ولی عوامل سرطانزا در کشور هست و حتی بعضی از آنها بیشتر از سایر کشورهای دنیاست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قوای مجریه، مقننه و قضائیه کشور می بایست عوامل سرطانزا را در آن بخشی که مردم دخالت ندارند، کاهش دهند.

وی به موضوع بنزین اشاره کرد و افزود: در موضوع بنزین، دولت وارد شد و خوب عمل کرد. همچنین میزان ذرات معلق باید کاهش یابد.

هاشمی با عنوان این مطلب که که نباید منکر نقش دولت ها در سلامت مردم بود، گفت: نباید شاهد باشیم که مردم در رنج درمان بیماری باشند. همان قله ای که رهبری تعریف کردند.

وزیر بهداشت با تاکید بر تقویت بیمه ها برای کارآمد شدن نظام سلامت کشور، افزود: اگر بیمه ها کارآمد باشند، بیماران فقط از بیماری گلایه خواهند داشت.

وی در ادامه به آثار اجرای طرح تحول سلامت که از اردیبهشت ماه امسال در کشور آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، ۹۰ درصد هزینه های بستری مردم پوشش داده شد اما مردم، همان ۱۰ درصد را هم ندارند که بدهند.

هاشمی با اشاره به صدور ۹ میلیون دفترچه بیمه سلامت برای آن دسته از مردم که تاکنون تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند، افزود: بر اساس بررسی های ما از طرح تحول سلامت، تا الان بیشترین خدمات را افرادی دریافت کرده اند که تحت پوشش کمیته امداد هستند که تاکنون امکان حمایت از آنها وجود نداشته است.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه هنوز راه طولانی در پیش داریم، گفت: رئیس جمهور برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ۱۰۰۰ میلیارد اختصاص داده اند که اگر این میزان اعتبار در قالب بیمه ها پرداخت شود، می توان به سرمایه گذاری در این حوزه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری لازم است اما نباید از درمان مردم نیز غافل شد، افزود: شیوع بیماری های غیرواگیر و در راس آنها بروز حوادث خشونت بار و تصادفات که زیبنده کشور ما نیست، قرار دارد. همچنین، سرطان ها و بیماری های قلب و عروق که سر دسته مرگ و میر در کشور هستند، جزو بیماری های غیرواگیر رو به افزایش هستند.

هاشمی با بیان این مطلب که مردم سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت دخانیات دود می کنند که زودتر به کام مرگ کشیده شوند، از دخانیات به عنوان عامل اصلی سرطان ریه نام برد.
 

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false