پنجمین جشن فرهنگ گناوه برگزار می‌شود/ بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پنجمین جشن فرهنگ گناوه برگزار می‌شود/ بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان

جشن فرهنگ گناوه از مهمترین، بزرگترین و پر مخاطب ترین رویدادهای فرهنگی هنری شهرستان گناوه است که امسال پنجمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، ، به نقل از مهر  هر ساله و اغلب در فصل پائیز، برنامه‌ای در شهر گناوه با عنوان جشن فرهنگ گناوه برگزار می‌شود که این برنامه‌ها دارای علاقمندان فراوانی در اخلی این شهرستان و همچنین خارج از شهرستان است.

در قالب این جشن، برنامه های فراوانی با حضور هنرمندان استان و شهرستان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و … در گناوه برگزار می‌شود.

تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی، همایش تاریخ و فرهنگ گناوه، برنامه سینمای جنوب، شب شعر این بندر عزیز، شب آواهای محلی، نمایشگاه خوشنویسی، جشنواره بازی های بومی محلی و جشنواره نگاره های ساحلی از جمله برنامه‌های این جشن است.

تشریح برنامه‌های پنجمین جشن فرهنگ گناوه

غلامحسین دریانورد رییس شورای مرکزی جشن فرهنگ گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون چهار نشست در زمینه هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن پنجمین جشن فرهنگ گناوه برگزار شده و برنامه های خوبی برای این رویداد بزرگ فرهنگی سالانه در شهرستان گناوه پیشنهاد، مصوب و طراحی شده است.

وی گفت: پنجمین جشن فرهنگ گناوه از چهارم اسفندماه آغاز و تا ۱۲ همین ماه پایان می یابد و جشنواره های مختلف فرهنگی هنری در این جشن در مدت یاد شده به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

دریانورد بیان داشت: از جمله این برنامه های فرهنگی می توان به جشن تئاتر شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی اشاره کرد  که سال گذشته نیز کارهای بسیار خوبی در زمینه جشن تئاتر صورت گرفت و مورد استقبال علاقمندان به هنر تئاتر قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: شب شعر این بندر عزیز و شب آواهای محلی با همکاری شهرداری بندر گناوه و انجمن موسیقی گناوه امسال نیز در چارچوب جشن فرهنگ گناوه برگزار می شود.

دریانورد اضافه کرد: همایش تاریخ و فرهنگ گناوه، برنامه سینمای جنوب و آیین پایانی نیز از دیگر برنامه های فرهنگی پنجمین جشن فرهنگ گناوه است که تلاش شده این برنامه ها به گونه‌ای متفاوت‌تر از سالیان گذشته با حضور و مشارکت گسترده هنرمندان و سایر اقشار جامعه اجرا شوند.

رییس شورای مرکزی جشن فرهنگ گناوه در پایان گفت: آنچه جشن امسال را متفاوت تر از سالیان پیشین می کند این است که در پنجمین جشن فرهنگ گناوه نمایشگاه نقاشی را در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی دایر خواهیم داشت که در حین آن نیز کارگاه آموزشی نقاشی را خواهیم داشت.

برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، بازی‌های بومی محلی و نگاره‌های ساحلی

دبیر پنجمین جشن فرهنگ گناوه نیز در ارتباط با دیگر برنامه های جشن فرهنگ گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال نیز چون سال های گذشته برآنیم تا جشن فرهنگ گناوه را به گونه ای متفاوت تر و با بهره گرفتن از نظرات، پیشنهادات و انتقادات همه صاحبنظران و توانمندهای فرهنگی هنری شهرستان گناوه برگزار کنیم.

سعید بهمرد گفت: در پنجمین جشن فرهنگ گناوه مطابق روال سال های پیشین نمایشگاه از گناوه تا کتاب به همت انتشارات دریانورد و نمایشگاه عکس با قابی از گناوه به همت انجمن عکاسان گناوه برگزار خواهد شد.

بهمرد با اشاره به استقبال گسترده از این دو نمایشگاه در طی چند دوره برگزاری جشن فرهنگ گناوه بیان داشت: فراخوان نمایشگاه عکس با قابی از گناوه به همت انجمن عکاسان گناوه انجام شده و عکس های متفاوت با موضوعات مختلف از گناوه برای این نمایشگاه انتخاب می شوند و در چند نقطه از شهر گناوه به معرض دید عموم خواهیم گذاشت.

وی در ادامه افزود: امسال یکی از بخش های جدید جشن فرهنگ گناوه برگزاری نمایشگاه خوشنویسی توسط انجمن خوشنویسان گناوه در نگارخانه شادروان الله کرم افتخاری از هنرمندان بنام گناوه است که در زمان برگزاری آن کارگاه آموزشی خوشنویسی در روز سه شنبه پنجم اسفندماه را خواهیم داشت.

دبیر پنجمین جشن فرهنگ گناوه در پایان گفت: جشنواره بازی های بومی محلی و جشنواره نگاره های ساحلی برای نخستین بار در پنجمین جشن فرهنگ گناوه کلید زده خواهد شد که فکر می کنیم علاقمندان بسیاری از این دو جشنواره دیدن کنند.

جشن فرهنگ گناوه پرمخاطب‌ترین رویداد فرهنگی هنری شهرستان است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه نیز در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جشن فرهنگ گناوه گفت: جشن فرهنگ گناوه در حقیقت مهمترین، بزرگترین و پر مخاطب ترین رویداد فرهنگی هنری شهرستان گناوه است.

علیرضا سبحانی گفت: این جشن در چهار دوره گذشته با همت انتشارات دریانورد، انجمن های هنری، شخصیت های فرهنگی و هنری، هنرمندان و مردم فرهنگ دوست شهرستان گناوه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده و ما از برگزاری این جشن و جایگاهی که در میان مردم به دست آورده است، بسیار خوشحالیم.

سبحانی بیان داشت: برگزاری جشن فرهنگ گناوه در اسفندماه که گردشگران زیادی به شهر گناوه مسافرت می‌کنند موجب گسترش توریسم فرهنگی در استان بوشهر و در سطحی فراتر کشور می شود و ما نیز از این روند استقبال و حمایت می‌کنیم.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false