×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نسخه داعش برای کتابهای غیر مذهبی

نیروهای داعش در هنگام غارت کتابخانه به مسئولین آن اعلام کردند که ما اجازه نخواهیم داد مطالب کفرآمیز در کتابخانه شهر باقی بماند و همه آنها را به آتش خواهیم کشید.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از نشنال پست (nationalpost)، داعش در موصل کتاب های غیر مذهبی کتابخانه این شهر را به آتش کشید.

 

بر پایه این گزارش، نیروهای نظامی داعش حدود دو ماه پیش با حضور در کتابخانه مرکزی شهر موصل، اکثر کتاب های غیر مذهبی این کتابخانه را از آن خارج کردند و همراه خود بردند. حدود دو هزار کتاب در زمینه های مختلف فلسفی، فرهنگی و علوم تجربی جز کتاب هایی بودند که اعضای داعش آنها را توقیف کردند.

 

حاضرین در محل اعلام کردند که نیروهای داعش با شکستن قفل مخازن تاریخی کتابخانه، اقدام به غارت کتابهای آن کردند و به غیر از کتاب های مذهبی، سایر کتاب ها از جمله کتاب های کودکان را همراه خود بردند. در این بین برخی از کتاب هایی که دارای قدمت تاریخ بودند به همراه اسناد چند صد ساله تاریخی نیز مورد غارت قرار گرفتند.

 

داعش در هنگام غارت کتابخانه به کسانی که مسئولین کتابخانه بودند اعلام کردند که ما اجازه نخواهیم داد مطالب کفرآمیز در کتابخانه شهر باقی بماند و همه آنها را به آتش خواهیم کشید.

 

بر اساس این گزارش، داعش در روزهای گذشته به سراغ سایر کتابخانه های شهر از جمله کتابخانه دانشگاه رفته و کتاب های آنجا را نیز به آتش کشانده است.

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false