دارالافتای مصر: منبع فقه داعشی خوارج هستند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دارالافتای مصر: منبع فقه داعشی خوارج هستند

دار الافتای مصر، منبع استناد گروه تروریستی داعش در گردن زدن مردم را اندیشه های انحرافی "خوارج" دانست که برای نخستین مرتکب این جنایت وحشتناک شدند.

به گزارش "چغادک نیوز"، دیده بان تکفیر" وابسته به دار الافتای مصر، در تازه ترین گزارش خود، به بررسی انگیزه های داعش از گردن زدن افراد پرداخت و آن را به مثابه رفتاری سادیستی جهت ارضای عطشِ اعضای این گروه تروریستی برای دیدن خون دانست و اعلام کرد: همان طور که معتادها با مصرف مواد مخدر نشئه می شوند، این افراد با دیدن سرهای قطع شده، نشئه می شوند. آن گاه از دستور دادن به مردم لذت می برند و از این که مردم از آن ها اطاعت می کنند احساس قدرت می کنند و این مساله، سبب افزایش روحیه جنگ جویانی می شود که به آن ها می پیوندند. آن ها با گردن زدن و قطع اعضای افراد، این پیام را به دشمنان خود می رسانند که سرنوشت شما نیز همین خواهد بود و به این ترتیب، با به کارگیری رسانه های مختلف، خشونت ِ خود را به سراسر جهان صادر کرده و جنگ روانی راه می اندازند.

در این گزارش تاکید شده است: افراد جدا شده از القاعده که به نام داعش شناخته می شوند، در دیدگاه های جنگی خود به تفسیر و تأویل چند حدیث و روایت استناد می کنند و تاویل وارونه این روایات می پردازند تا بتوانند این احادیث و روایت ها را در جهت سیاست های خود به کار گیرند و ادعاهای خود در ایجاد خلافت اسلامی در سراسر جهان، مشروعیت بخشند و جنایت هایی که در حق بشریت مرتکب می شوند را توجیه کنند.

دیده بان تکفیر فاش کرد که داعش با صدور فتوایی، سر بریدن همه کسانی که با آن ها مخالفت می کنند مباح دانسته و تاکید کرده است "سربریدن، یک واجب اسلامی ِ گم شده است."
دار الافتای مصر، تاویل های ارائه شده از سوی داعش، در توجیه سربریدن را مردود دانست و تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی، پیامبر خود را برای هدایت و برقراری عدالت و رحمت فرستاد و رهنمودهای حضرت پیامبر (ص) کاملا مشخص و واضح بود، ایشان دستور داد با اسیران به عدالت و نیکی رفتار شود و به انسان بودنِ آن ها احترام گذاشته شود و به آن ها خوراک و جان پناه مناسب داده شود و با آن ها مدارا شود و آن ها را شکنجه نکنند و نیازارند.

اما همه این رهنمودها، در زمانی بود که میان مسلمانان با کافران بر سر دفاع از دین و میهن، جنگ بود؛ اما شرایط کنونی، با شرایط جنگ منطبق نیست و اقدامات داعشی ها، جنایت به تمام معنی کلمه است، آن ها می کشند، سر می برند و مسلمانان و غیرمسلمانانی که در خانه های خود امنیت دارند می کوچانند، در حالی که اسلام به هیچ وجه چنین دستوراتی نداده است.
دیده بان تکفیر تاکید کرد: این درک انحرافی و نفرت آور از سوی گروه تکفیری داعش، اشتباه و خلاف همه قواعد اصول است، از آن گذشته این گروه هیچ متن شرعیِ صحیحی ارائه نکرده است که به جواز بریدن سر دشمن در حالی که زنده است، تصریح کرده باشد.

دارالافتای مصر، همچنین درباره انتشار جنایت های وحشتناک داعش در رسانه ها نیز گفت: این کار، به مثابه جنایت مرکب است. پیامبر اکرم (ص) همواره در رفتارهای خود، رعایت جانب تبلیغاتی را داشت. به همین سبب، از کشتن برخی از منافقان خودداری کرد تا مردم نگویند که "محمد، یاران خود را می کشد" و حفظ چهرۀ اسلام در اذهان عمومی، مهم تر از انتقامجویی از دشمن است.

 
منبع: العالم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false