گردشگری روستایی و عشایری در استان بوشهر راه‌اندازی شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
گردشگری روستایی و عشایری در استان بوشهر راه‌اندازی شود

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت مهم استان بوشهر در حوزه گردشگری و عشایری راه‌اندازی گردشگری عشایری و روستایی راه‌های توسعه روستاها و رونق آنها را فراهم می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  تسنیم ،مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در همایش اشتغال و توسعه پایدار روستایی استان بوشهر با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و با بیان اینکه دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ کشور است اظهار داشت: حضور مردم در مراسم ایام‌الله دهه فجر  ضمن اینکه سبب تحقق اهداف نظام اسلامی می‌شود ترفندهای دشمنان را خنثی می‌کند.

وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: از مردم همیشه در صحنه استان بوشهر برای حضور پرشور در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دعوت می‌کنم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه روستاها نقش مهم و موثری در تولید به ویژه در حوزه کشاورزی دارند گفت: حوزه تولید محصولات کشاورزی در روستاها است که افزایش خدمات در روستاها و تامین زیرساخت‌های رفاهی دراولویت برنامه‌ها قرار دارد.

سالاری، با تاکید بر حل شدن مشکل اشتغال در روستاهای استان بوشهر افزود: حل شدن مشکل اشتغال در روستاها سبب پیشگیری از مهاجرت روستائیان از روستا به شهر می‌شود و از آن طرف اقتصاد در روستاها رونق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان بوشهر دارای مزیت‌های مهمی هستند گفت: استان بوشهر دارای سواحل زیبا، طبیعت بکر، کوه و دشت و صحرا است که این مهم مزیت‌های استان بوشهر را افزایش داده که سبب ایجاد فرصت درحوزه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه صید و صیادی، تجارت و کشاورزی از ویژگی‌های روستاهای استان بوشهر است افزود: ساحل نشینی مردم در روستاها فرصت اشتغال را برای ساکنان فراهم کرده است که برای تحقق این مهم باید زیرساخت‌های بندری و صیادی فراهم شود.

سالاری وجود اراضی محصولات صیفی‌جات در استان را یکی دیگر از مزیت‌های روستاهای استان بوشهر برشمرد و گفت: تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در روستاهای استان بوشهر سبب ایجاد اشتغال در این حوزه فراهم کرده که این ظرفیت در کشور بی‌نظیر است.

وی، ظرفیت گردشگری را از دیگر قابلیت‌های روستاهای استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: وجود کوه، دشت، طبیعت و ساحل در یک منطقه محدود امکانات ویژه‌ای برای گردشگری فراهم کرده است که باید ازاین فرصت در حوزه سرمایه‌گذاری استفاده شود.

استاندار بوشهر بر راه‌اندازی گردشگری روستایی و عشایری در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت مهم استان بوشهر در حوزه گردشگری و عشایری راه‌اندازی گردشگری عشایری و روستایی راه‌های توسعه روستاها و رونق آنها را فراهم می‌کند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false