×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش جنتی به راه نیافتن برخی فیلم‌ها به جشنواره

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: طبیعتاً نارضایتی آنهایی که فیلم‌های‌شان به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرده یا در انتظار سیمرغ هستند و نمی‌توان آن را به دست بیاورند از اهمیت جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر گفت: تشکر می‌کنم از همه اهالی سینما که در یک ساله گذشته با درایت و فهم و در برخی موارد با صبر و سکوت خود تلاش کردند که در برابر کسانی که می‌خواستند آرامش سینما را به هم بزنند، فضای مثبتی را ایجاد کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تشکر ویژه می‌کنم از مدیریت سازمان سینمایی که یک فضای احترام‌آمیزی را مبتنی بر اعتماد ایجاد کردند که نتیجه این اعتماد فیلم‌های درخشانی بود که در طول امسال ساخته شد و ما این روزها شاهد اکران آنها هستیم و همانگونه که هیئت انتخاب گفته امسال فیلم‌های خوبی در جشنواره فیلم فجر عرضه خواهند شد و این حرکت خوب به تنهایی قابل ستایش است.

جنتی خاطرنشان کرد:‌ حضور نیروهای جوان در این دوره از جشنواره قدرتمند است که این جوانان به صحنه آمدند و فیلم ساختند و کارهای مثبت و ارزنده‌ای را عرضه کردند. البته این جوانان بدانند که این خلاقیت مرهون تلاش پیشکسوتان و اساتیدی است که در این زمینه آنها را راهنمایی کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنانش تأکید کرد: ما خودمان را مرهون تلاش اساتید سینما می‌دانیم و منزلت آنها را به خوبی می‌شناسیم و یقین داریم که خود آنها از این دستاوردی که جوانان به دست آورده‌اند خوشنود هستند.

وی گفت: تشکر فراوان دارم از برادر عزیزمان دکتر علی ربیعی‌ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که یکی از شخصیت‌های فرهنگی کشور هستند و امسال شخص ایشان حمایت ویژه‌ای از جشنواره فیلم فجر کرده‌اند که لازم می‌دانم از ایشان و همکاران‌شان تشکر کنم.

جنتی در ادامه خطاب به علی ربیعی عنوان کرد: من از جناب دکتر بیعی خواهش می‌کنم که توجه ویژه‌ای به هنرمندان کشور در زمینه بیمه درمانی و به خصوص بیمه بیکاری اهالی سینما داشته باشد که تا امروز هم مرهون الطاف دکتر ربیعی بوده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تشکر ویژه دارم از دبیر جشنواره فیلم فجر جناب آقای رضاداد برای اینکه تلاش زیادی برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشنواره فیلم فجر کردند و همچنین از هیئت داوران و هیئت انتخاب که کاری سختی را پذیرفت.

وی افزود: به هر حال در این میان برخی آثار پذیرفته شدند و برخی پذیرفته نشدند، برخی سیمرغ می‌گیرند و برخی نمی‌گیرند که این موضوع ممکن است نارضایتی‌هایی را ایجاد کند اما بدانند که کار قضاوت سخت است.

جنتی ادامه داد:‌ طبیعتاً نارضایتی آنهایی که فیلم‌های‌شان به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرده یا در انتظار سیمرغ هستند و نمی‌توان آن را به دست بیاورند از اهمیت جشنواره فیلم فجر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: آنچه مهم است این است که زین پس تلاش کنیم که در سال آینده در سینمای ایران فیلم‌هایی را ارائه دهیم که در خارج از کشور و داخل کشور مورد استقبال قرار بگیرد.

وی با اشاره به جدا شدن بخش بین‌الملل از جشنواره فیلم فجر گفت: بخش بین‌الملل در سال‌های گذشته تحت شعاع فیلم‌های ملی ما قرار می‌گرفت و بسیاری از شما عزیزان چیزی از فیلم‌های بخش بین‌الملل سال گذشته به یاد ندارید.

جنتی گفت: امیدواریم جشنواره بین‌الملل فیلم فجر به صورت مستقل برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ساماندهی امور جشنواره امری ضروری است به همین دلیل ما امسال جشنواره‌های استانی را کمتر برگزار کردیم ولی سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بسیاری از جشنواره‌های ملی را به استان‌ها انتقال دهیم همانطور که امسال جشنواره فیلم یاس در مازندران و جشنواره فیلم کودک در اصفهان برگزار شد همچنان که استان‌هایی نظیر فارس باید جشنواره‌های ادبی در آنجا برگزار شود.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: در هر استانی که استعداد ویژه و یا مزیت نسبی در یکی از رشته های هنری وجود دارد، می توان جشنواره ملی را در آنجا برگزار کرد.
 

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false