هافبک استقلال در آستانه ثبت یک رکورد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
هافبک استقلال در آستانه ثبت یک رکورد

باید دید مردی که متخصص زدن گل‌های تاثیرگذار در دقایق پایانی بازی هاست آیا با گذر از مرز ۸ گل به رکوردی حالب توجه برای گل زدن یک هافبک دفاعی در ترکیب استقلال دست پیدا خواهد کرد؟

به گزارش "چغادک نیوز"،

هافبک دفاعی این فصل آبی ها از روز اول لیگ چهاردهم جای خود را در ترکیب اصلی تیم استقلال پیدا کرد تا به یکی از کارآمد ترین آبی ها در لیگ جاری تبدیل شود. امید ابراهیمی با گلی که در دقیقه ۹۲ بازی با سپاهان به ثمر رساند امید را به اردوی آبی ها بازگرداند.

بررسی عملکرد این هافبک دفاعی با خصوصیات ذاتاً هجومی در سه فصل اخیر لیگ برتر نشان می‌دهد که ابراهیمی فوتبال ایران همواره مرد میدان‌های سخت بوده است. امید در لیگ‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم برای سپاهان گل‌هایی تاثیرگذار زد و حالا در استقلال به شکلی تکمیل شده‌تر، روندی که در پیش گرفته بود را ادامه می‌دهد. زدن ۲۵ گل در در حدود ۳ فصل و نیم اخیر از ابراهیمی یک هافبک دفاعی ممتاز با آینده‌ای روشن ساخته است.

** مرد دقایق حساس

امید ابراهیمی فصل قبل، در ۲۹ بازی از ۳۰ دیدار ممکن برای سپاهان به عنوان بازیکن اصلی به میدان آمد و جالب اینکه فقط یک مرتبه با نظر کادر فنی تیم تعویض شد(دقیقه ۸۰ بازی با تراکتورسازی-هفته چهارم).
این هافبک دفاعی تاثیرگذار علی رغم حضور پررنگ در فاز تدافعی سپاهان ۴ گل هم به ثمر رساند. ۳ گل از ۴ گلی که امید زد برای سپاهان بسیار حیاتی و سرنوشت ساز بودند؛ امید گل اولش را در داربی اصفهان(دقیقه ۲۴ – هفته ۱۱) وارد دروازه ذوب آهن کرد که ۳ امتیازی بود. بعد نوبت به نفت در حال صعود با یحیی گل محمدی بود که با گل دقیقه ۸۰ ابراهیمی بازی ۱-۲ برده را با تساوی عوض کند(هفته ۱۵).
 

هافبک استقلال در آستانه ثبت یک رکورد
 

این هافبک دفاعی اهل نکا در دیدار مقابل تراکتورسازی(هفته ۱۹) نشان داد که مثل یک مهاجم تاثیرگذار تا لحظات پایانی هر دیدار نیاز به مراقبت مدافعان حریف دارد. امید در دقیقه ۹۰ بازی با تراکتورسازی درشرایطی که دو تیم با گل به خودی فخرالدینی(۴۴) و کریم انصاری فرد (۸۲) ۱-۱ مساوی بودند دروازه میزبان را باز کرد تا ۲در آخرین دقیقه بازی ۳ امتیاز شیرین به حساب سپاهان واریز کند.

قاتل سایپا

امید گل آخرش در لیگ سیزدهم را وارد دروازه سایپا کرد. امید این فصل هم در دیدار استقلال با سایپا ۲ گل وارد دروازه خودروسازان کرد تا نشان دهد چارچوب سایپا را خوب می شناسد و معمولا در هر فصل برای این تیم گل کنار می گذارد. دیدار هفته آینده استقلال با سایپاست!

۸ گله ریزه میزه

به گزارش مشرق، بررسی عملکرد هافبک دفاعی نه چندان درشت اندام استقلال درلیگ دوازدهم نیز قابل تامل است. ابراهیمی دو فصل پیش در سپاهان به عنوان یک هافبک دفاعی گلزن ۸ مرتبه دروازه رقبا را گشود تا ثابت کند مدتهاست که لیاقت حضور در تیم ملی فوتبال کشورمان را دارد.

امید در لیگ ۹۲-۹۱ هم مرد سرنوشت ساز تیمش بود. این هافبک میانی موفق درفاز دفاعی، اولین گل فصلش را در دقیقه ۳۷ بازی با فولاد(هفته دوم) وارد دروازه علیرضا سلیمی کرد. امید ۱۰ هفته بعد، در دقیقه ۹۰ دروازه صبا را هم گشود و این گل برای فرار از شکست کافی بود(هفته ۱۲).
 

هافبک استقلال در آستانه ثبت یک رکورد

ابراهیمی یک هفته بعد در روز شکست بحث برانگیز تیمش برابر تراکتورسازی(۱-۴) تنها گل تیم سپاهان را به میهمان تبریزی تحمیل کرد(۵۷) تا در جدول گلزنان فصل به عدد ۳ برسد.

اما این پایان کار نبود؛ هافبک ۲۷ ساله مازنی در دیدار با نفت تهران – که از حسین فرکی به عنوان سرمربی سود می برد- در دقایق ۷۴ و ۸۹ گل زد تا  آب رفته به جوی را بازگرداند. به این ترتیب سپاهان شکست را با یک پیروزی ارزشمند معاوضه کرد در شرایطی که قسمت اعظم رسیدن به این مهم را مدیون درخشش هافبک دفاعی خود بود.

 

این هافبک ۱۷۹ سانتی متری در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم، به ذوب آهن، ملوان و البته نفت تهران هم گل زد تا تعداد لبخند هایی که روی لبان هواداران اصفهانی نشانده به عدد ۸ برسد.

لیگ یازدهم و ۱۹ فروردین ۹۱
امید ابراهیمی در لیگ یازدهم برای سپاهان ۶ گل به ثمر رساند. امید در دیدار با شهرداری تبریز (هفته چهارم) دو بار در دقایق ۴۷ و ۶۳ دروازه ابراهیم میرزاپور باتجربه را گشود تا یک تنه ۳ امتیاز به حساب نصف جهانی ها واریز کند. این هافک دفاعی در ایستگاههای ۶،۱۷ و ۲۱ ۳ گل دیگر به فجر،مس سرچشمه و شهرداری زد.
 

هافبک استقلال در آستانه ثبت یک رکورد

با تمام این اوصاف امید ۱۹ فروردین در تقابل با ملوان گلی را به ثمر رساند که پایه های قهرمانی سپاهان را بنا نهاد. در ایستگاه ۲۹ لیگ یلزدهم ملوان و سپاهان تا دقیقه ۴۷ با نتیجه ۳-۳ مساوی بودند که گل ابراهیمی در این دقیقه تا پایان دیدار پابرجا ماندو اصفهانی ها ۳ امتیاز حساس به حساب خود واریز کردند. در نهایت هم این تیم ۵ هفته بعد با ۶۷ امتیاز قهرمان شد در شرایطی که تراکتورسازی و استقلال با ۶۶ امتیاز،دوم و سوم شدند. به واق ۶ امتیازی که امید برای سپاهان در دو دیدار برابر شهرداری و ملوان گرفت سبب شد تا نقش این هافبک ظاهران تدافعی در قهرمانی زردپوشان اصفهانی پررنگ باشد.

جا به جایی رکورد با لباس آبی

در لیگ جاری و تا اینجای مسابقات شماره ۶ استقلالی ها ۷ گل به سایپا(۲)گسترش فولاد، ملوان، استقلال صنعتی(۲) و سپاهان زده است که مستقیما ۷ امتیاز برای آبی ها به ارمغان آورده است. به عبارت ساده تر امید تا رسیدن به رکورد ۸ گلی که در لیگ دوازدهم برای سپاهان به ثمر رسانده؛ تنها یک گل فاصله دارد. باید دید مردی که متخصص زدن گل‌های تاثیرگذار در دقایق پایانی بازی هاست آیا با گذر از مرز ۸ گل به رکوردی حالب توجه برای گل زدن یک هافبک دفاعی در ترکیب استقلال دست پیدا خواهد کرد؟

مشرق

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false